اخبار

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان: انتقام اصلی خون شهید سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است که در حال تحقق است

۱۴۰۲/۱۰/۱۲

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در نشست مکتب شهید سلیمانی و دفاع از مردم فلسطین، به میزبانی دانشگاه لرستان گفت: «انتقام اصلی از آمریکاییان در رابطه با انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی، خروج آمریکا از منطقه است که در حال تحقق است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین علی درویشی در این نشست که روز سه شنبه، 12 دی ماه سال جاری، در آستانه گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در سالن شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد: «پایگاه های آمریکا در منطقه برای آمریکایی ها نا امن شده اند و این نشانه قدرت محور مقاومت است».

درویشی اظهار داشت: «آمریکا و اسراییل با ایران مقتدر و مستقل و قوی مخالف اند و اصل مخالفت با ایران، علتش همین است».

وی تصریح کرد: «آمریکا و اسراییل این هدف را دنبال می کند که ایران تجزیه و ضعیف شود؛ زیرا آن ها با ایران قوی و مقتدر و مستقل مخالف هستند».

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان لرستان بیان کرد: «آمریکا به دنبال این است که در جامعه ایران، مردم را در برابر یکدیگر قرار دهد و فضای دو قطبی در بین مردم ایجاد کند».

حجت الاسلام و المسلمین علی درویشی، خاطرنشان کرد: «اقتدار ایران اسلامی در منطقه باعث تقویت امنیت ملی و منافع ملی کشور شده است».

درویشی، افزود: «اصطلاح نیروهای نیابتی را قبول ندارم؛ زیرا این نیروها نیروهای مردمی و مستقل کشورهای منطقه هستند و خودشان در مجموع محور مقاومت را تشکیل می دهند که البته الهام گرفته از گفتمان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مبنی بر توانمندسازی و خودباوری هستند».

وی در بخش دیگری از گفته هایش مهم ترین ویژگی های شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را تبیین کرد: «ولایت مداری، شجاعت، درایت، انقلابی گری، بن بست شکنی، تواضع و فروتنی، مردم داری، پرهیز از زندگی اشرافی، استکبارستیزی، مدیریت بحران، فراجناحی بودن و در عین حال مرزبندی داشتن با دشمن، شهادت طلبی، رعایت حدود شرعی، زمان شناسی، ساده زیستی».

حجت الاسلام و المسلمین درویشی تصریح کرد: «شخصیت شهید سلیمانی به قدری بزرگ بود که در عین حال که ایشان سردار و فرمانده برجسته ای بود در وصیت نامه اش نوشت بر روی سنگ مزارش نوشته شود: سرباز ولایت و این یعنی اوج تواضع و فروتنی و کمال شخصیت».

وی در بخش دیگری از گفته هایش، حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مردم مظلوم فلسطین را در راستای گفتمان انقلاب اسلامی، امنیت ملی و منافع ملی کشور دانست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تصریح کرد: «هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین و غزه توسط رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی شهید شدند و شاهد هستیم سازمان های بین المللی در اصطلاح حقوق بشری، هیچ گونه واکنشی نشان ندادند و این گویای بی خاصیت بودن این سازمان ها و رفتارهای دوگانه و متناقض آن هاست».

امنیت و ثبات ایران اسلامی مرهون جانفشانی های شهید سلیمانی و شهدای والامقام است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان در این نشست گفت: «امنیت و ثبات ایران اسلامی مدیون جانفشانی های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای والامقام است».

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود تشریح کرد: «باید همگی در جهاد تبیین فعالیت بیشتری داشته باشیم و بصیرت افزایی را تقویت کنیم».

دکتر حاتمی کن کبود توضیح داد: «اینکه از کجا به کجا رسیده ایم موضوع مهمی است؛ ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های بزرگی به دست آورده است».

وی خاطرنشان کرد: «امنیت ایجاد شده که مرهون جانفشانی های شهید سلیمانی و شهیدان والامقام است باعث ایجاد دستاوردها و پیشرفت های بزرگ برای کشور شده است».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان بیان کرد: «مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکرد جهاد تبیین بایستی برای نسل نوجوان و جوان و دانشجو، بیش از پیش، تبیین شود».

توجه به الگو بودن شهید سلیمانی در گفتار و رفتار

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این نشست گفت: «ما در هر جایگاهی هستیم باید سلیمانی وار بیندیشیم؛ سلیمانی وار تصمیم بگیریم و سلیمانی وار عمل کنیم».

دکتر غلامحسین حسینی، تشریح کرد: «روایت مجاهدت های شهید سلیمانی یک موضوع مهم است اما مهم تر این است که ابعاد مختلف شخصیتی این شهیدوالامقام در عمل و رفتار ما، الگو قرار بگیرد».

جایگاه شهید سلیمانی در دل میلیون ها نفر است

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیت شهید سلیمانی اخلاص ایشان است و همین اخلاص باعث شد در دل میلیون ها نفر نفوذ پیدا کند و 25 میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان شرکت کنند».

دکتر سعید محمدزاده تشریح کرد: «شهید سلیمانی فقط در دل ها میلیون ها ایرانی جایگاه دارد و در سراسر جهان نیز هوادار دارد و ارادت به ایشان فقط مختص ایرانی ها نیست بلکه فراملی است».

دکتر محمدزاده افزود: «از نگاه دین اسلام هیچ گاه شهیدان از بین ما نمی روند بلکه همواره زنده و ناظر بر گفتار و رفتار ما هستند».

وی اظهار داشت: «امنیتی که در ایران و کشورهای مجاور ایران ایجاد شده است مرهون تلاش های حاج قاسم سلیمانی و شهیدان سرافراز است».

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان ادامه داد: «شهید سلیمانی بنیانگذار یک مبارزه منسجم منطقه ای علیه داعش و تروریسم بود».

دکتر محمدزاده تبیین کرد: «ایران اسلامی قربانی تروریسم بوده است اما الان به برکت مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی و شهیدان سرافراز، پیشقراول مبارزه با تروریسم است».

گفتنی است در این نشست، حاضران به طرح دیدگاه ها و پرسش های خود پرداختند و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به پرسش ها پاسخ داد.

این نشست با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۲:۵۱
۱۰۹۶ بازدید