اخبار

نشست هم‌اندیشی نخبگان و دانشگاهیان لرستان با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۱

نشست هم‌اندیشی نخبگان و دانشگاهیان استان لرستان با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سعید کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 11 دی‌ماه سال جاری برگزار شد و دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر مسعود صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در آن حضور داشتند از برخی نخبگان علمی استان لرستان (المپیادی‌ها) مورد حمایت بنیاد نخبگان استان لرستان، تجلیل شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان (حجت‌الاسلام و المسلمین سعید کرمی)، در این نشست، وقت خود را در اختیار حاضران در نشست گذاشت و تصریح کرد نقطه‌نظرات حاضران را یادداشت و در حد توان و اختیاراتش، پیگیری می‌کند.

دکتر کرمی به این نکته هم اشاره کرد که پیوست فرهنگی و تربیتی برای برنامه‌های حمایت از نخبگان تهیه شده است.

منفی‌بافی در مکتب علوی و فاطمی، معنا ندارد

رئیس دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «خروجی مکتب علوی و فاطمی انقلاب اسلامی است؛ در این مکتب منفی‌بافی و نا امیدی، معنا ندارد».

دکتر علی نظری تشریح کرد: «مکتب علوی و فاطمی که انقلاب اسلامی براساس آن بنا شده است باید همواره سرشار از امید و حرکت باشد».

دکتر نظری اظهار داشت: «لرستان سرزمین نخبگان است و نخبگان همواره باید سرشار از حرکت، خلاقیت، نوآوری و امید با تکیه بر تلاش برای رفع نظام مسائل جامعه باشند».

بانک جامع نخبگان استان لرستان تشکیل شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست گفت: «راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان با حمایت ویژه شخص مقام معظم رهبری صورت گرفت».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود تشریح کرد:‌ «استان لرستان یک استان نخبه‌پرور است و ظرفیت‌های نخبگانی بالایی دارد».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود توضیح داد: «امسال تعداد 50 نفر از دو رقمی‌های کنکور اهل لرستان بوده‌اند و این نشان‌دهنده ظرفیت نخبگانی استان لرستان است».

وی مطالبه‌ کرد:‌ «توقع این است بانک جامع نخبگان استان لرستان توسط بنیاد نخبگان استان تشکیل شود».

گزارش فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان لرستان

دکتر مسعود صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان در این نشست گزارشی از فعالیت‌های انجام شده بنیاد نخبگان استان لرستان ارائه کرد.

دکتر صادقی بر این نکته تصریح کرد که از جمله اولویت‌های بنیاد نخبگان استان این است که نخبگان اهل استان لرستان در داخل استان بمانند و به‌خوبی به‌کارگیری شوند.

سامانه استفاده مدیران از نظرات نخبگان ایجاد شود

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور در این نشست پیشنهاد داد یک سامانه ایجاد شود که مدیران بتوانند از نظرات نخبگان در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

دکتر درویشی‌پور گفت: «متأسفانه از نخبگان به خوبی استفاده نمی‌شود؛ مدیران باید از نظرات نخبگان استفاده کنند».

در این نشست از برخی المپیادی‌های کشوری تجلیل شد.

محمدسپهر پارسا (کسب مدال نقره المپیاد کشوری زمین‌شناسی سال 1402)، گیسو روزبهانی (مدال برنز المپیاد کشوری علوی سال 1402)، تجلیل شدند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۵۴
۹۱۹ بازدید