اخبار

آیین رونمایی از مجموعه 40 جلدی «ره‌نامه» همزمان با دانشگاه‌های کشور در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۰۵

آیین رونمایی از مجموعه 40 جلدی ره‌نامه (بیانات مقام معظم رهبری) همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و جمعی از رؤسای دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، روز سه‌شنبه، 5 دی‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی گفت: «به روح شهدای والامقام به ویژه شهید اخیر جبهه مقاومت حاج سیدرضی موسوی، درود می‌فرستم؛ این شهید به دست منفورترین دشمنان دین و معنویت یعنی اسراییل غاصب به شهادت رسید».

دکتر مؤیدی تشریح کرد: «شهید حاج رضی ذوب شده در شهید حاج قاسم سلیمانی و از استوانه‌های محور مقاومت بود؛ به وجود چنین دلاورمردانی افتخار می‌کنیم؛ وجود این بزرگان نشان‌دهنده برحق بودن راه مقاومت است».

وی اظهار داشت: «ره‌نامه شامل بیانات نورانی مقام معظم رهبری در جنبه‌های گوناگون زندگی است؛ وحدت در عین کثرت از ویژگی‌های بارز بیانات مقام معظم رهبری است».

دکتر مؤیدی افزود: «منظومه فکری مقام معظم رهبری براساس توحیدگرایی در همه جنبه‌های زندگی است و تحقق کامل این نگاه توحیدی باعث سعادت فرد و جامعه می‌شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤیدی اظهار داشت: «منظومه فکری مقام معظم رهبری در بخش تعلیم و تربیت برپایه تحقق کامل تعلیم و تربیت توحیدی و توحیدمحور است؛ امیدوارم همه بتوانیم با اجرای کامل منظومه فکری مقام معظم رهبری در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم».

وی تصریح کرد: «باید کوشش کرد منظومه فکری مقام معظم رهبری در همه شئونات زندگی به‌صورت کامل اجرا و محقق شود».

پیوند حاکمیت سیاسی و معنویت دینی

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی گفت: «نگاه حضرت امام (ره) و و مقام معظم رهبری پیوند بین حاکمیت سیاسی و معنویت دینی است؛ امام (ره) و مقام معظم رهبری به ما درس حاکمیت توحیدمحور داده‌اند».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور تشریح کرد: «حضرت امام (ره) به ما آموخت نتیجه‌گرا نباشیم بلکه تکلیف‎گرا باشیم؛ این نکته اهمیت دارد که در اسلام عمل به تکلیف مهم است نه فقط توجه به نتیجه‌گرایی؛ در این نگاه توحیدی پیروزی یا شکست معنایی ندارد بلکه آنچه اهمیت دارد عمل به تکلیف و عمل به وظیفه است».

دکتر درویشی‌پور توضیح داد: «حضرت امام (ره) در عین حال که یک مجتهد و عارف بودند خود را یک بسیجی می‌دانستند و همیشه اهل تواضع بودند و خود را خدمت‌گزار مردم می‌دانستند؛ این‌ها همه برای ما درس زندگی است».

وی بیان کرد: «وجود مقام معظم رهبری یک نعمت است و ایشان حلقه وصل بین جریانات شیعه و سنی جهان اسلام است؛ ایشان یک اسلام شناس کامل هستند و امروزه پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به ویژه اقتدار محور مقاومت مرهون عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است».

تبیین ویژگی‌های ره‌نامه

دکتر مجتبی گراوند، دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان در این نشست، ویژگی‌های مجموعه 40 جلدی ره‌نامه را توضیح داد.

دکتر گراوند، سه سطح 1_ شناخت بیانات مقام معظم رهبری، 2_ تبیین و ترویج و 3_ اجرایی شدن بیانات را تشریح کرد.

دکتر گراوند با استناد به محتوای ره‌نامه و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مراحل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نوین اسلامی را باتوجه به مسیر حرکت انقلاب اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری، توضیح داد.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، بخش‌های پنج‌گانه مجموعه کتاب‌های ره‌نامه را تبیین کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۱۲:۱۹
۶۳۵ بازدید