اخبار

انتخابات هیئت ممیزه دانشگاه لرستان با استقبال و حضور حداکثری اعضای هیئت علمی برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۰۴

با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان این دانشگاه و استقبال و حضور حداکثری و باشکوه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، انتخابات هیئت ممیزه این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز دوشنبه، 4 دی ماه سال جاری، این انتخابات در سالن های اجتماعات دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد، علوم پایه و کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

همچنین انتخابات کمیسیون های تخصصی هیئت ممیزه دانشگاه لرستان نیز برگزار شد.

اعضای منتخب به مدت دو سال عضو هیئت ممیزه خواهند بود.

رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی در آیین آغاز انتخابات هیئت ممیزه دانشگاه لرستان گفت: «این انتخابات از نوع فاخر و ارزشمند است و هیئت ممیزه دانشگاه مغز متفکر و قوه متفکره دانشگاه خواهد بود؛ با هیئت ممیزه ها می توان راهبردها را هم ایجاد کرد».

دکتر علی نظری تشریح کرد: «کلیت کار این است که براساس آخرین مصوبات هیئت ممیزه مرکزی اعلام شده است هم تعدادها کاهش یافته است و ظاهراً سهم دانشگاه لرستان 15 نفر خواهد بود؛ از این جهت 6 نفر را قانونگذار به رئیس مؤسسه اجازه داد البته با مشورت با گروه های مرجع تعیین کند؛ نصب اعضای هیئت ممیزه هم باید حتماً رتبه استاد تمام داشته باشند؛ برای هر دانشکده به جز دانشکده ادبیات و علوم انسانی، یک نفر درنظر گرفته شده است؛ چونکه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای هیئت علمی بیشتری است سهم آن در هیئت ممیزه دو نفر است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:
«بحث کمیسیون های تخصصی هم مهم است؛ حتماً یکی از انتخاب شده ها باید استاد تمام باشد مگر در مواردی که نامزد وجود ندارد یا دانشکده استاد تمام نداشته باشد».

دکتر علی نظری تصریح کرد: «آیین نامه هیئت ممیزه در حال تدوین و اصلاح است و رویکردش بیشتر به سوی نظام مسائل پیرامون است در عین حال که مرجعیت علمی کشور در دنیا هم باید حفظ شود؛ همه اینها اهمیت هیئت ممیزه را نشان می دهد».

گفتنی است نظارت بر حسن اجرای انتخابات و سلامت انتخابات هیئت ممیزه برعهده حراست دانشگاه لرستان است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۱۲:۳۲
۱۴۰۹ بازدید