اخبار

اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان مدیریت صنعتی مرکز آموزش عالی الشتر به مقصد کارخانه ماشین‌سازی خرم‌آباد برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۲۴

گروه مدیریت صنعتی مرکز آموزش عالی الشتر (وابسته به دانشگاه لرستان)، به منظور آشنایی دانشجویان این رشته با فضای کارخانه و فرآیندهای تولید و دستاوردها و پیشرفت‌ها، اقدام به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی به مقصد کارخانه ماشین‌سازی خرم‌آباد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این اردوی پیشرفت دانشجویی روز سه‌شنبه، 22 آذرماه سال جاری با هماهنگی‌های انجام شده توسط رئیس مرکز آموزش عالی الشتر، دکتر امین حسنوند و رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان، رضا آساره برگزار شد.

اردو، به سرپرستی دکتر محمد توسلی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مدیریت مرکز آموزش عالی الشتر و جمعی از دانشجویان این رشته برگزار شد.

در این اردو، دکتر شیخی مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی خرم‌آباد ضمن خوشامدگویی به دانشجویان، به تشریح چشم‌انداز و مأموریت این کارخانه پرداخت.

همچنین، مهندس شمس مدیر تولید این کارخانه فرآیند تولید محصولات را برای دانشجویان به طور تفصیلی تشریح کرد.

دانشجویان بازدیدی از انبار مواد اولیه کارخانه و نحوه کنترل آن‌ها داشتند؛ سپس با ورود به سالن تولید با نحوه استقرار ماشین‌آلات، نحوه چیدمان خط تولید، فرآیند‌های تولید، نحوه بازرسی و کنترل کیفی محصولات آشنا شدند.

در این اردو، دانشجویان علاوه بر آشنایی بیشتر با دستگاه‌هایی مانند برش، پرس، انواع دستگاه‌های CNC، انواع دستگاه‌ها و ابزارآلات سنجش کیفی (کولیس دیجیتالی، ضخامت‌سنج و...)، از تجربیات مهندسین خبره و با تجربه بهره‌مند شدند.

دانشجویان با حضور در واحدهای نگهداری و تعمیرات کارخانه، انبار مواد و قطعات یدکی و انبار محصولات نیمه‌ساخته با بخش‌های مختلف کارخانه آشنا شدند.

مدیر کنترل کیفیت این کارخانه ضمن تشریح روش‌های مورد استفاده برای کنترل سطح کیفی محصولات براساس استانداردهای جهانی، چشم انداز روشنی برای دانشجویان رشته مدیریت صنعتی و جایگاه آن‌ها در صنعت آینده کشور ترسیم کرد.

روند تولیدات شرکت ماشین‌سازی خرم‌آباد از تأمین کل سازه‌های فلزی مجموعه کارخانجات پارسیلون شروع شد و با انجام کارهای منحصر به‌فرد مانند ساخت پل‌های شناور، دکل حفاری و پایه‌های جک‌آپ و ساخت کانتینر ادامه یافته است.

با شروع فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی در نوار جنوب و غرب کشور، این شرکت حضور پررنگ و موفقی در پروژه فاز یک عسلویه داشت و پس از آن ساخت بخش‌هایی از پتروشیمی‌های مبین، برزویه، تندگویان، ایلام و کرمانشاه را برعهده گرفت و انجام داد.

شرکت (کارخانه) ماشین‌سازی خرم‌آباد با تکیه بر سوابق نیروگاهی هلدینگ خزر، هم اکنون وارد فاز تولید مخازن و مبدل‌ها شده و در آینده نزدیک با تولید فین‌تیوب در راستای داخلی‌سازی و خودکفایی، گام‌های بلندی را در صنعت برخواهد داشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۲
۵۲۸ بازدید