اخبار

نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه لرستان با عضو شورای عالی امنیت ملی در آستانه روز دانشجو برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۱۳

همزمان با هفته استانی پژوهش و فناوری و در آستانه روز دانشجو، نشست پرسش و پاسخ آزاد دانشجویان دانشگاه لرستان با دکتر سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 13 آذرماه سال جاری با برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد دانشجویان دختر و پسر دانشگاه لرستان، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود از موضع موافق و منتقد موضوعات روز ایران را با دکتر سعید جلیلی در میان گذاشتند.

دکتر جلیلی نیز در این نشست که بیش از دو ساعت تداوم یافت به پرسش‌های دانشجویان دانشگاه لرستان، پاسخ داد.

دانشگاه محل گفت‌وگو و تحلیل‌های دقیق علمی درباره پدیده‌هاست

عضو شورای عالی امنیت ملی در بخشی از سخنانش روی این نکته تصریح کرد که محیط دانشگاه محل گفت‌وگوست و از برگزاری این‌گونه نشست‌های گفت‌وگومحور حمایت می‌کند.

دکتر جلیلی توضیح داد دانشگاه محل تضارب آراست و اینگونه نشست‌ها باعث تقویت فرهنگ گفت‌وگو می‌شود.

وی خواستار شد هر دانشگاه از نظر اینکه یک محل نخبگانی است به عنوان یک دولت سایه عمل کند به این معنی که راهکارهای علمی برای رفع مشکلات و چالش‌ها ارائه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنانش به تحلیل مقاومت غزه و فلسطین در برابر رژیم غاصب پرداخت و در این زمینه نیز به پرسش‌های متنوع دانشجویان دانشگاه لرستان، پاسخ داد.

وی ساختار نظام بین‌الملل را برساخته قدرت‌های بزرگ دانست و توضیح داد در صحنه جهانی نباید تسلیم قواعد و رویه‌ها و روایت‌هایی شد که نظام سلطه، تعیین می‌کند.

دکتر سعید جلیلی توضیح داد: «یکی از انتظارات از دانشگاه این است که در آنچه جریان دارد در سیاست، اقتصاد و جامعه، بتواند نگاهی دقیق و علمی به پدیده‌ها داشته باشد؛ چه در توصیف صحیح پدیده‌ها و چه در تحلیل دقیق آن‌ها».

دکتر جلیلی اظهار داشت: «انتظار از دانشجو این است که اگر موضوعی را شناخت و ابعاد آنرا دقیق تحلیل و فهمید بتواند رسالت و نقش خودش را ایفاء کند؛ دانشگاه و دانشجو باید بداند روند پدیده‌ها چیست و در هر مقطع زمانی، چه رفتارهایی باید انجام بدهد».

وی بیان کرد: «فریاد دانشجو در سال 32 باعث شد دانشگاه و دانشجو در مقابل منویات آمریکا بایستد و یک حرکت تاریخی انجام بدهد؛ در این چند دهه این حرکت‌ها اتفاق افتاده‌اند و این یک موضوع بسیار مهم است».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «جهان معاصر با یک پدیده مواجهه شده است؛ پدیده‌ای که با موشک به بیمارستان حمله می‌شود! پدیده‌ای که با موشک هزاران زن و کودک کشته می‌شود! در تاریخ برخی پدیده‌ها را دیده‌ایم؛ برای مثال خوانده‌ایم که مغول‌ها آمدند و کشتند و غارت کردند و جنایت‌های زیادی انجام شده است؛ اما تفاوت بین جنایت‌های مغول با پدیده‌ جدید کشتار با موشک چیست؟».

عضو شورای عالی امنیت ملی تبیین کرد: «تفاوت این است که مغول‌ها ادعای تمدن و آزادی و خیلی از شعارهای امروز صحنه جهانی را که ملت‌های آزاد می‌شنوند نداشتند؛ برای مثال مردم ما در یک سال گذشته با شعار زن، زندگی، آزادی روبه‌رو شدند که البته شعار درستی است و اینجاست که می‌بینیم بین شعارها و ادعاها و واقعیت‌ها که کشتار زن و کودک با موشک است فاصله‌ها هست».

دکتر سعید جلیلی خاطرنشان کرد: «آمریکا که از شعار زن، زندگی، آزادی حمایت می‌کرد الان همراه با رژیم صهیونیستی مشغول کشتار زنان و کودکان غزه با موشک است».

دکتر جلیلی بیان کرد: «کسانی که مدام از دمکراسی غربی سخن می‌گویند الان از رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می‌کنند! حتی برخی‌شان می‌گویند رژیم صهیونیستی یک رژیم درخشان در زمینه دمکراسی است! این حرف‌ها برچه مبنایی بیان می‌شوند؟! می‌گویند رژیم صهیونیستی یک رژیم دمکرات است و در واقعیت شاهد کشتار مردم بی‌گناه با موشک توسط این رژیم هستیم».

مبارزه حق با باطل

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی گفت: «آیات قرآن کریم قصه مبارزه حق با باطل است».

دکتر نظری تشریح کرد:‌ «قصه اصلی مبارزه موساییان با فرعونیان است و فرعونیان آن‌هایی هستند که الان مشغول کشتار زنان و کودکان غزه و فلسطین هستند».

وی اظهار داشت: «استکبار نظامی است که دیگران را ضعیف می‌شمارد و تلاش می‌کند مانع قوی شدن ملت‌های مستقل بشود؛ اسراییل غاصب مزدو نظام سلطه و مزدو آمریکاست و مشغول کشتار همه مردم است و کودک کشی به‌راه انداخته است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «سنت الهی این است که در نهایت مستضعفان و صادقان پیروز می‌شوند و پیروزی از آن کودکان فلسطینی است».

روز دانشجو متعلق به دانشجوی استکبارستیز است

در این نشست، محمد بُسحاک، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در سخنانی گفت: «روز دانشجو متعلق به دانشجوی استکبارستیز است».

بسحاک تشریح کرد: «16 آذر سال 32 نماد استقلال‌خواهی و استکبارستیزی جریان دانشجویی است؛ روزی که دانشجوی ایرانی غیرت خودش را نسبت به وطن و استقلال کشورش نشان داد و آنرا به همگان ثابت کرد؛ خط همان خط است؛ خط اصیل جریان دانشجویی، امروز بیدارتر از سابق، محتاط و هوشیار در مقابل استکبار سینه سپر کرده و قدمی عقب نخواهد رفت».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۳:۵۴
۶۰۳ بازدید