اخبار

آیین رونمایی از مجموعه کتاب های راه مهندس در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۲۳

آیین رونمایی از مجموعه «کتاب های راه مهندس» با حضور مسئولان بسیج دانشجویی استان لرستان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این مجموعه کتاب ها توسط معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج دانشجویی تهیه شده است تا دانشجویان با مختصات انواع رشته های مهندسی و آینده شغلی آن ها آشنا بشوند و مسیر خود را براساس برنامه ریزی و داشتن هدف و پیوند بین سه مؤلفه «آموزش، پژوهش و کاربرد»، انتخاب و سپری کنند.

در این آیین که دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حسن صالحی راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، برخی اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، محسن کریمی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، دکتر پویان پدرام، معاون علمی، پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان و دانشجویان حضور داشتند دکتر پدرام در سخنانی گفت: «هدف معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج دانشجویی آن است که کسب علم و دانش همراه با توانمندسازی دانشجویان در زمینه مهارت آموزی و کارآفرینی باشد».

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان تشریح کرد: «مجموعه کتاب های راهنمایی کننده مختصات و فرصت های شغلی رشته های مختلف دانشگاهی توسط معاونت علمی، پژوهشی و فناوری بسیج دانشجویی منتشر شده است و در آینده نیز منتشر می شود».

دکتر پدرام افزود: «موضوع هدایت تحصیلی یک موضوع مهم است که از سوی معاونت علمی، پژوهشی و فناوری از جمله اولویت های کاری است تا دانشجو مسیر خود را براساس شناخت درست از رشته تحصیلی و مبتنی بر امید به آینده، طی کند».

وی تصریح کرد: «این موضوع اهمیت دارد که وقتی دانشجو از دانشگاه به عنوان دانش آموخته خارج می شود یک فرد توانمند دارای مهارت های کاربردی علمی از نوع جامعه محور باشد تا به عنوان یک فرد کارآفرین، نقش اثرگذار در اجتماع داشته باشد».

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان در بخش دیگری از گفته هایش، درباره اهمیت هوش مصنوعی و به کارگیری حوزه های مربوط به آن در راستای رفع مشکلات کشور توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر پدرام تشریح کرد این نکته اهمیت دارد که علم و دانش در راستای رفع نظام مسائل کشور باشد.

گفتنی است این آیین با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان و بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان اجرا شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۱۴:۰۶
۳۸۵ بازدید