اخبار

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان همایش آشنایی با فرصت‌های شغلی را برگزار کرد

۱۴۰۲/۰۸/۲۱

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان، با حضور دکتر محمدباقر دولتشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان، همایش آشنایی دانشجویان با آینده و فرصت‌های شغلی مهندسی کامپیوتر را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر دولتشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان در این همایش که روز یکشنبه، 21 آبان‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی واقع در ساختمان مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد در سخنانی گفت:‌ «دانشجو بودن فقط به این نیست که یک کارت دانشجویی داشته باشی بلکه یک دانشجو باید به صورت مداوم و پیوسته اهل جستجوی دانش باشد و با کسب دانش بتواند یک فرد توانمند در جامعه باشد».

دکتر دولتشاهی تشریح کرد: «کسب علم و دانش به‌ویژه دانش و مهارت‌های کاربردی به افراد توانمندی می‌دهد».

وی، اظهار داشت: «مهندس، فردی است که برمبنای علوم پایه بتواند مشکلات جامعه را رفع کند یا کاهش بدهد؛ یک مهندس باید علوم پایه را بخوبی بداند تا بتواند مسائل دنیای واقعی را حلاجی و رفع کند».

دکتر محمدباقر دولتشاهی، افزود: «تئوری باید معطوف به عمل برای رفع مشکلات جامعه باشد؛ تئوری به تنهایی کافی نیست بلکه یادگیری تئوری باید به همراه جنبه‌های عملی علم و باتوجه به نیازهای دنیای واقعی جامعه باشند».

دکتر دولتشاهی، تصریح کرد:‌ «استاد نباید فقط جنبه‌ی تئوری علم را تدریس کند بلکه بایستی کاربردهای تئوری‌ و علم و دانش کسب شده در عمل را برای دانشجویان تبیین کند».

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان تأکید کرد:‌ «فرهنگ اصیل علمی دانشجویی، فرهنگ یادگیری علم و دانش به همراه شناخت کاربرد آن در جامعه است».

گفتنی است در این همایش، مهمانان و برخی اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان درباره کاربردها و آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر، توضیحاتی را برای دانشجویان بیان کردند و به پرسش‌های دانشجویی پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ۲۱:۱۶
۶۳۱ بازدید