اخبار

نشست سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان با معاون دانشجویی و مدیر امور بانوان و خانواده این دانشگاه برگزار شد

۱۴۰۲/۰۶/۲۶

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، نشست سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان با دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، مدیران حوزه کاری معاونت دانشجویی این دانشگاه و مدیر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان (دکتر میثاق حیدری) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز یکشنبه، 26 شهریورماه سال جاری در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در رابطه با وضعیت سراهای دانشجویی این دانشگاه و تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید و اسکان دانشجویان در سراهای دانشجویی، بیان کردند.

در این نشست، دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان توضیح داد آمادگی‌ها برای تفویت زیرساخت‌های پذیرش و اسکان دانشجویان در سراهای دانشجویی، تقویت شود.

دکتر شاهین از سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خواست نظرات خود را برای ارتقای آمادگی‌ها جهت موضوعات مختلف مرتبط با زندگی دانشجویان در سراهای دانشجویی بیان کنند و همه تلاش خود را به‌کار گیرند تا وضعیت فعلی، بهتر شود.

وی، پیشاپیش، آغاز سال تحصیلی جدید را به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه لرستان، تبریک گفت.

در این نشست، مدیر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان (دکتر میثاق حیدری) نیز فرارسیدن ماه ربیع‌الاول را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سال تحصیلی جدید برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی دانشگاه لرستان سالی سرشار از موفقیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی باشد.

دکتر حیدری از سرپرستان سراهای دانشجویی به‌ویژه بانوان سرپرست سراها به خاطر زحمات و تلاش‌ها، قدردانی کرد و تصریح کرد سرپرستی سراهای دانشجویی به‌‌این خاطر که ارتباط مداوم شبانه‌روزی با زندگی دانشجویان ساکن سراها دارند یک وظیفه خطیر، ارزشمند و در عین حال حساس است.

مدیر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان از معاون و مدیران دانشجویی دانشگاه لرستان نیز به خاطر اقدامات انجام‌شده، سپاس‌گزاری کرد.

وی توضیح داد برنامه‌ریزی مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان، آن است که مسائل، چالش‌ها، مشکلات و موضوعات دانشجویان دختر ساکن سراهای دانشجویی با مشارکت سرپرستان سراهای دانشجویی و بهره‌‌گیری بیشتر از متخصصان مشاوره و روان‌شناسی، کاهش یابد و محیط زیست دانشجویی در سراهای دانشجویی، یک محیط امیدآفرین و بانشاط برای دانشجویان باشد.

دبیر دفاتر امور بانوان و خانواده دانشگاه‌های منطقه پنج کشور تصریح کرد جایگاه سرپرست سرای دانشجویی، فقط سرپرستی اجرایی نیست؛ بلکه علاوه بر وظایف قانونی، اهمیت سرپرست سرای دانشجویی آن است که سرپرست، همه نقش‌های روانشناس، حراست و حتی نقش‌های مهمی همچون مادر و پدری را هم برای دانشجو ایفاء کند؛ زیرا دانشجویان سرمایه‌های آینده‌ساز کشور هستند.

دکتر حیدری خواستار شد جایگاه شغلی سرپرستان سراهای دانشجویی، تقویت شود و دوره‌های آموزشی نیز برای سرپرستان سراهای دانشجویی برگزار شود یا ارتقاء یابد.

حیدری تصریح کرد تلاش می‌کند نشست‌های گفت‌وگومحور مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان با سرپرستان سراهای دانشجویی دختر این دانشگاه، تداوم داشته باشد.

گفتنی است در این نشست سایر مدیران حوزه کاری معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان نیز هر کدام پیشنهادات خود را بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۱۲:۳۲
۱۱۳۷ بازدید