اخبار

آیین معارفه سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و تکریم مسئول پیشین این نهاد برگزار شد

۱۴۰۲/۰۶/۲۰

آیین معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، به‌عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و تکریم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، با حضور معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، برخی مدیران استانی و دانشگاهیان استان لرستان در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این آیین که صبح روز دوشنبه، 20 شهریورماه سال جاری در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد حکم انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی که به امضای حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور رسیده است از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میراحمدی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به وی اعطاء شد.

دکتر مجید مؤیدی، عضو هیئت علمی گروه معارف و فلسفه اسلامی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان است.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، همچنان مسئولیت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان را عهده‌دار خواهد بود.

به گفته دکتر حاتمی‌کن‌کبود، استان لرستان در جمع سه، چهار استانی از کشور قرار می‌گیرد که دارای دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مستقل از دانشگاه‌های استان، خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، تاکنون، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان بوده است.

تفکیک نهاد استانی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان از دانشگاه لرستان

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی، در این آیین در سخنانی گفت: «جمع دو مسئولیت دفتر استانی نهاد و دفتر نهاد در دانشگاه لرستان کار دشواری است که بنا به درخواست جناب آقای دکتر حاتمی‌کن‌کبود، تصمیم گرفته شد حاج‌آقا مؤیدی مسئولیت دفتر نهاد در دانشگاه لرستان را برعهده گیرد و حاج‌آقا حاتمی‌کن‌کبود هم مسئولیت استانی دفتر را عهده‌دار شود».

وی افزود: «جناب آقای گراوند هم با حفظ مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان لرستان به‌عنوان سرپرست این دفتر در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان منصوب شده است».

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد:‌ «یکی از کارویژه‌های مهم روحانیون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این است که روحانی متعلق به همه دانشگاهیان هستند {نگاه فراجناحی} و روحانی متعلق به یک دسته یا گروه خاص دانشگاه‌ها نیستند».

وی به بیانات مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت:‌ «کارویژه مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تبلیغ و انتقال علمی، قولی و عملی (رفتاری) دین و مذهب در سطح دانشگاه‌هاست».

حجت‌الاسلام و المسلمین میراحمدی تصریح کرد از دیگر وظایف دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، مقابله با انحرافات و کج‌اندیشی‌ها در دین و معرفی و تببین اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی به این نکته اشاره کرد که حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از نوع حضور معنوی، دینی، روحانی و هدایتگرانه است و حضور مدیریتی و اجرایی، حضور اصلی نیست؛ زیرا برای ما حضور مدیریتی، اصل نیست؛ بلکه عملکرد اصلی، عملکردی است که بتواند منجر به حضور و اثرگذاری دینی برادرانه، پدرانه و دلسوزانه در دانشگاه‌ها شود.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بر این نکته تصریح کرد که تقویت ارتباط معنوی بین مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی بهره‌مند است.

وی توضیح داد عملکرد حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، از نوع عملکرد موفق بوده است.

مبنای حرکت‌ها بایستی تعالیم سعادت‌بخش قرآن کریم باشد

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در این آیین در سخنانی گفت: «مبنای همه حرکت‌ها باید عمل‌ به تعالیم سعادت‌بخش قرآن کریم باشد».

دکتر نظری با استناد به برخی آیات قرآن کریم، مفهوم انفاق را تبیین و تشریح کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان درباره انتخاب راه و مسیر صحیح برپایه توسل به آیات قرآن کریم، توضیح داد.

وی درباره این موضوع توضیح داد که هر چیزی توسط انسان انفاق می‌شود به‌نوعی بازگشت آن به انسان وجود دارد و اگر به این فلسفه اعتقاد داشته باشیم آن‌گاه هیچ لحظه‌ای را در راه حرکت در مسیر خدا و توحید از دست نمی‌دهیم.

رئیس دانشگاه لرستان حضرت امام حسین (ع) را شخصیتی الهی دانست که همه وجودش را در راه توحید و خدا انفاق کرد.

وی سبک زندگی حضرت امام حسین (ع) را الگوی کامل و جامع برای زندگی توحیدی دانست.

دکتر علی نظری، مفهوم صدقه‌دادن را تشریح کرد و توضیح داد کمک به دیگران در راستای فرهنگ صدقه‌دادن و در مسیر حرکت‌ها و رفتارهای دینی و توحیدی است.

وی اقدامات و فعالیت‌های دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را در راستای انفاق در راه خدا دانست و اظهار امیدواری کرد تعالی و رشد نظام آموزش عالی استان لرستان در همه شاخص‌ها، بیش از پیش، محقق شود.

سیستم جمهوری اسلامی یک سیستم ولایی و برحق است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این آیین در سخنانی گفت: «سیستم جمهوری اسلامی یک سیستم ولایی و برحق است و همه باید تلاش کنیم همه‌جانبه به این نظام خدمت کنیم».

وی افزود: «تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان این بوده است که همه سلایق متنوع در دانشگاه‌ها را در چارچوب گفتمان و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کند و فراجناحی عمل شود».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود تشریح کرد: «استان لرستان با تدابیر و تمهیدات جناب آقای دکتر مصطفی رستمی، رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از جمله سه، چهار استانی در کشور خواهد شد که دفتر استانی مستقل از دانشگاه‌های استان خواهد داشت و این بدون تردید یک مزیت و امتیاز است».

وی ادامه داد: «خدمت به اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های استان یک افتخار است».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان اظهار داشت: «این نکته اهمیت دارد که امورات دانشگاه‌های استان لرستان براساس تعامل سازنده بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها پیش رفته است و در آینده نیز چنین خواهد بود».

وی به دوران مسئولیت‌های قبلی خود اشاره کرد و از دکتر زمانیان، دکتر عزیزی و دکتر نظری (رؤسای اسبق، سابق و فعلی دانشگاه لرستان)، سپاس‌گزاری کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی‌کن‌کبود از زنده‌یادان دکتر عنایت و دکتر صادقی نیز، یاد کرد و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

وی سرمایه‌های اصلی دانشگاه را اساتید، نخبگان، هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها دانست.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان بر صیانت از شأن اساتید، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تأکید کرد.

گفتنی است در این آیین، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین هادی گراوند، سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان نیز در سخنان کوتاهی، ابراز امیدواری کردند با همکاری و تعامل سازنده بتوانند در انجام وظایف جدید موفق باشند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - ۱۴:۰۸
۳۰۹۹ بازدید