اخبار

آیین بدرقه اردوی جهادی دانشجویی در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۶/۱۷

با بدرقه دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و هیئت همراه، جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان به اردوی جهادی، عمرانی، خدمت‌رسانی منطقه کمتربرخوردار شول‌آباد شهرستان الیگودرز اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این برنامه جهادی با برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی لرستان و همکاری و همیاری دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دانشگاه‌های استان از جمله تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، ظهر روز جمعه، 17 شهریورماه با بدرقه در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان آغاز شد.

دانشجویان دختر و پسر شرکت‌کننده در اردوهای جهادی، به ارائه خدمات عمرانی، آبادانی زیرساختی در راستای امیدآفرینی، محرومیت زدایی و خدمتگزاری به مردم مناطق کمتربرخوردار می‌پردازند.

اردوهای جهادی؛ انفاق در راه خدا

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در آیین بدرقه دانشجویان دختر و پسر اردوی جهادی شول‌آباد الیگودرز گفت: «اینگونه اقدامات دانشجویی در مسیر انفاق در راه خداست».

دکتر نظری به تعالیم نهج‌البلاغه استناد کرد و رزق و روزی را مستلزم صدقه‌دادن دانست و صدقه را فعالیت ارزشمند معنوی و دینی دانست که باعث کمک به دیگران و خوشحالی آن‌ها می‌شود.

فعالیت‌های اردوهای جهادی دانشجویی نیز در راستای خدمت به مردم مناطق کمتربرخوردار و خوشحال‌کردن مردم ساکن آن مناطق است که در راستای تعالیم دین اسلام است.

رئیس دانشگاه لرستان خطاب به دانشجویان به آن‌ها گفت فعالیت شما در اردوهای جهادی، مصداق حرکت در مسیر تعالیم حضرت امام حسین (ع) است.

دکتر نظری تصریح کرد چونکه فعالیت اردوهای جهادی از نوع رفتار حسینی است بنابراین یک رفتار ماندگار و پایدار خواهد بود.

رئیس دانشگاه لرستان از دانشجویان خواست فعالیت‌های اردوهای جهادی به صورت مدون، ثبت و ضبط بشوند تا برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های آینده، ماندگار باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری از دانشجویان خواست هرچه می‌توانند مشارکت مردم در فعالیت‌ها و اقدامات جهادی را گسترش دهند.

دکتر علی نظری دانشجویان را امانت‌های الهی و امیدهای حال و آینده ایران اسلامی و تمدن‌ساز دانست.

راهپیمایی باشکوه اربعین نشان داد محبوبیت امام حسین (ع)، جهانی است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: «راهپیمایی باشکوه و باعظمت اربعین گویای آن است که محبوبیت حضرت امام حسین (ع) و مکتب کربلا، عالَم گیر و جهانی است».

دکتر حاتمی کن‌کبود تشریح کرد: «راه امام حسین (ع)، راه ایثار و گذشت از خود است».

وی تصریح کرد: «مکتب و راه امام حسین (ره) راه جهادی است و اردوهای جهادی نیز در این مسیر هستند».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان افزود: «توسل به دعا، زیارت و روضه باعث حرکت انسان در مسیر سعادت حقیقی می‌شود».

دکتر حاتمی کن‌کبود اظهار داشت: «فعالیت جهادی و گره‌گشایی از خلق خدا و خدمت به مردم در راستای تعالیم دینی اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی است».

وی بر این نکته تصریح کرد که فعالیت‌های اردوهای جهادی، علاوه بر جنبه‌های خدمت‌رسانی به مردم مناطق کمتربرخوردار دارای جنبه های بسیار ارزشمند خودسازی شخصیتی و معنوی فرد است.

گفتنی است در این آیین، برخی مهمانان شرکت‌کننده نیز با دانشجویان درباره ویژگی های اردوهای جهادی گفت‌وگو کردند.

دانشجویان دختر و پسر شرکت‌کننده در این ‌آیین، با توسل به کتاب مقدس قرآن کریم، راهی اردوی مذکور شدند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۱۶:۰۸
۱۵۵۱ بازدید