اخبار

بدرقه دانشجویان لرستان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

۱۴۰۲/۰۶/۱۵

با بدرقه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان و یوسف عباسی، مدیر حراست دانشگاه لرستان، جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان همزمان با شب اربعین حسینی به تهران اعزام شدند تا در آیین سوگواری اربعین در محضر مقام معظم رهبری شرکت کرده و با امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دیدار کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این دانشجویان همگام با سایر دانشجویان اعزامی از سراسر کشور در پیاده‌روی دانشجویی اربعین در تهران نیز شرکت می‌کنند.

آیین بدرقه جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، شامگاه سه‌شنبه، 14 شهریورماه، همزمان با شب اربعین حسینی در محل ورودی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان واقع در خیابان 60 متری شهر خرم‌آباد، برگزار شد و دانشجویان با توسل به کتاب مقدس قرآن کریم، راهی تهران شدند تا در محضر مقام معظم رهبری به سوگواری اربعین بپردازند و با امام امت، دیدار کنند.

دیدگاه‌ تعدادی از دانشجویان شرکت‌کننده در این رویداد معنوی

در همین رابطه، دانشجویان مختلف دختر و پسر که در این آیین حضور داشتند در گفت‌وگوهای صمیمی با دکتر حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دکتر محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، هر کدام دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره این رویداد معنوی بیان کردند.

رومیانی، دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه لرستان در این رابطه گفت بدون تردید دیدار با مقام معظم رهبری می‌تواند باعث تغییر و تحول در مسیر حرکت آینده دانشجویان شرکت‌کننده در این دیدار بشود.

وی تشریح کرد دیدار با مقام معظم رهبری، در واقع دیدار با عالم زمانه است که می‌تواند هدف و مسیر آینده حرکت ما را مشخص کند.

دانشجوی دختر دیگری در گفت‌وگو با ما فقط از این سخن گفت که احساسش در رابطه با این رویداد معنوی، درونی است و نمی‌تواند آن‌را بر زبان جاری کند.

دانشجوی دیگری (دانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه لرستان) از مفهوم ولایت‌مداری، سخن گفت و مهم‌ترین درس دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در راهپیمایی اربعین را پیروی از ولایت، بیان کرد.

وی درباره این نکته سخن گفت که از نگاه مقام معظم رهبری، نقش هیئت‌های دانشجویی در جهاد تبیین،‌ یک نقش بسیار مهم و اثرگذار است که بایستی بیش از پیش، تقویت شود و گسترش یابد.

این دانشجو تحلیل کرد که هیئت‌های دانشجویی در شرایط فعلی جامعه نقش بسیار مهم روشنگری و تبیین را عهده‌دار هستند.

وی تصریح کرد دیدار با مقام معظم رهبری یک خاطره ماندگار برای دانشجویان شرکت‌کننده در این دیدار خواهد بود.

این دانشجو نکته‌ای درباره زندگی شهید هادی بیان کرد مبنی بر اینکه شهید هادی گفته است عمل کردن به حرف‌های حضرت امام (ره) بسیار مهم‌تر است.

این دانشجو به این موضوع اشاره کرد که الان هم وظیفه همه ما این است که بیانات مقام معظم رهبری در همه ابعاد به‌صورت کامل اجرا شوند.

دانشجوی دیگری درباره احساسش گفت مبنی بر اینکه از دیشب تا الان نخوابیده است؛ زیرا در شوق دیدار با مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به پرسش ما که دانشجوی کجاست؟ گفت دانشجوی ریاضی مرکز آموزش عالی کوهدشت است.

ایجاد انرژی و نیروی تازه برای فعالیت قدرتمندانه در آینده از دیگر تحلیل‌ها بود که توسط دانشجوی دیگری مطرح شد.

این دانشجو خود را دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد معرفی می‌کند.

اما دانشجوی دیگری از گریه‌کردنش به هنگام حوادث و اغتشاشات پارسال برای مظلومیت مقام معظم رهبری سخن گفت و دیدار با مقام معظم رهبری را آرزویی دانست که به آن دست یافته است.

این دانشجوی دختر از این گفت که متأهل است و دو فرزند دارد.

وی که دانشجوی دانشگاه پیام‌نور است از متولیان این برنامه تشکر کرد به این خاطر که به دانشجویان پیام‌نور هم اهمیت داده‌اند تا در این‌گونه برنامه‌های معنوی شرکت کنند.

دیگر دانشجو، گریزی به گذشته زد و تبیین کرد که بعد از حوادث و اغتشاشات پارسال، علاقه‌اش به شخصیت مقام معظم رهبری، بسیار بیشتر شده و برحق بودن ایشان برایش اثبات شده است.

دانشجوی دیگری که خود را زمانیان معرفی کرد پیشنهاد داد به دانشجویان مستعد بایستی برای جذب و مشارکت در این برنامه‌ها، بیشتر توجه شود و برنامه‌های جذب دانشجویان مستعد، ارتقاء یابند.

یکی دیگر از دانشجویان از مفهوم حجاب سخن گفت؛ اینکه بعد از حوادث و اغتشاشات پارسال، علاقه‌اش به رعایت حجاب، بیشتر شده و عزم وی برای صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب، صدچندان شده است.

دانشجوی دیگری توضیح داد که به هیچ‌عنوان تصورش را هم نمی‌کرده است که موفق شود حضرت آقا را دیدار کند و الان که این سعادت نصیب وی شده است بسیار خوشحال و خرسند است.

دیگر دانشجو، درباره دعا کردن برای حذف نشدن از اسامی دانشجویان دیدار کننده با مقام معظم رهبری سخن گفت؛ وی به این نکته اشاره کرد که به علت محدویت جا، قرار بوده است تعداد دو نفر حذف شوند و او مدام دعا کرده است که جزو دو نفر نباشد.

این دانشجو، دیدار با مقام معظم رهبری را دیدار با امام زمانه (امام وقت جامعه) همزمان با اربعین حسینی توصیف کرد و ناشی از لطف و محبت حضرت امام حسین (ع) دانست.

وی خود را دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه پیام نور شهرستان سلسله معرفی کرد.

یکی دیگر از دانشجویان پسر رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دیدار با مقام معظم رهبری را دارای یک احساس معنوی بسیار ارزشمند دانست و توضیح داد که احساس غرور و شادی می‌کند زیرا فرصت دیدار با مقام معظم رهبری، فرصتی نیست که هر دفعه برای فرد، تکرار شود.

وی توضیح داد بدون تردید بیانات مقام معظم رهبری، سرلوحه کار و زندگی‌اش بوده و خواهد بود و این دیدار باعث می‌شود پاسخ برخی پرسش‌های خود را نیز از امام امت کسب کند تا مسیر آینده را برپایه راهنمایی‌ها و بیانات مقام معظم رهبری، طی کند.

دانشجوی دیگری که پدر و مادرش نیز برای بدرقه‌اش همراهش آمده‌ بودند احساس و تحلیلش را اینگونه توصیف کرد: دانشجویانی که دلبسته به انقلاب و کشور هستند وقتی از نزدیک ولی فقیه را دیدار کنند یک انگیزه بسیار مضاعف برای ادامه راه و مسیر پیدا خواهند کرد.

او تبیین کرد اینکه همزمان با اربعین موفق می‌شود حضرت آقا را از نزدیک ببیند یک تلاقی بسیار ارزشمند معنوی است و از این موضوع بسیار خوشحال است.

پدر این دانشجو درباره احساسش گفت: «فقط یک جمله بگویم و آن اینکه، به وجود فرزندم افتخار می‌کنم؛ زیرا فرزندم، این مسیر را انتخاب کرده است».

مادر این دانشجو نیز به این نکته اشاره کرد که به وجود فرزندش افتخار می‌کند؛ زیرا خطی که فرزندش انتخاب کرده است خط و مسیر رهبری است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۶/۱۵ - ۰۹:۴۹
۱۴۱۸ بازدید