اخبار

حضور فعال دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان در آیین سوگواری حسینی ویژه بانوان + گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۵/۰۶

دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان در برگزاری آیین سوگواری ایام دهه اول محرم، ویژه بانوان، حضور فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، از پنجم محرم تا شب عاشورای حسینی سال جاری در حسینیه ثارالله خرم‌آباد، هر روز عصر از ساعت 17 تا 19 با حضور باشکوه بانوان و با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

از جمله سخنرانان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بودند.

همچنین، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، سردار علیشاهی، مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان لرستان و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان لرستان و فریبا ولی‌پوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از مهمانان ویژه این مراسم و آیین سوگواری حسینی بودند.

در این مراسم، سخنرانان، اهمیت شناخت راه صحیح مبتنی بر دین و ولایت را تبیین کردند.

این نکته که یاران باوفای حضرت امام حسین (ع)، راه صحیح را تشخیص دادند و با بصیرت سیاسی، دینی، معرفتی، اعتقادی و اجتماعی، در راه دفاع از دین خدا، به شهادت رسیدند.

اما دشمنان حضرت امام حسین (ع)، راه باطل را انتخاب کردند؛ زیرا فهم و بصیرت و دانایی تشخیص راه حق را نداشتند.

در این سخنرانی‌ها به موضوع عفاف و حجاب به عنوان احکام مهم دین خدا اشاره شد و تبیین شد که دشمن قصد دارد تعالیم دینی را در ایران اسلامی، تضعیف کند و از بین ببرد؛ پس، با هوشیاری و درایت، بایستی نقشه دشمن را ناکام کرد.

در این سخنرانی‌ها تشریح شد کتاب قرآن کریم، کتاب الهی، هدایتگر و راهبر بشر برای سعادت، کمال و فضیلت است و اقدامات اخیر در برخی کشورها در هتک حرمت به کتاب مقدس قرآن کریم، محکوم به شکست است.

در بخشی از این آیین‌های سوگواری،‌ بانوان شرکت‌کننده، با در دست گرفتن کتاب مقدس قرآن کریم بر پیروی از آموزه‌های قرآن کریم، تأکید و اعلام کردند هرگونه هتک حرمت به کتاب مقدس قرآن کریم، مورد انزجار و محکومیت است.

همچنین، سخنرانان با اشاره به ضرورت جهاد تبیین، نقش شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت زینب کبری (س) در افشاگری جنایات یزید و روایت‌گری صحیح قیام کربلا به‌عنوان الگوی مشارکت سیاسی، اجتماعی بانوان در جامعه را تبیین کردند.

در این مراسم، مرثیه‌سرایان اهل بیت (ع) نیز به ذکر مصائب و حادثه تاریخ‌ساز قیام کربلا پرداختند و آیین سوگواری حسینی توسط بانوان شرکت‌کننده برگزار شد.

در بخش دیگری از این مراسم معنوی، دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، غرفه‌ای با عنوان «خیمه کودک» برپا شد که در آن، کودکان ضمن حضور در مراسم عزاداری اهل بیت (ع) با نقاشی‌های خود، مضامین مربوط به حماسه تاریخ‌ساز قیام کربلا را به تصویر کشیدند؛ داستان‌گویی، مداحی و بازی‌های کودکان بر مبنای تربیت دینی و آشنایی کودکان با قیام عاشورا از اهداف برپایی این غرفه در کنار مراسم هیئت بانوان بوده است.

در پایان این مراسم، در چایخانه‌ی حضرت‌زهرا (س) از مهمانان، پذیرایی شد.

گزارش تصویری روابط عمومی دانشگاه لرستان از این مراسم معنوی، دینی، مذهبی را ببینید:‌

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۵/۰۶ - ۱۱:۲۹
۱۰۲۲ بازدید