اخبار

نشست هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۵/۰۲

نشست هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز دوشنبه، دوم مردادماه، به ریاست آذر عزیزی، رئیس شورای هم‌اندیشی مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان لرستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

دبیر این شورا، بهروز دریکوند است که مدیریت هسته گزینش دانشگاه لرستان را عهده‌دار است.

این شورا با سه دستور کار، نشست خود را برگزار کرد:

الف) ارائه آمار رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران در سه ماه اول سال جاری.

ب) برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی گزینشگران دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان لرستان.

پ) گفت‌وگو و ارائه گزارش درباره میزان اجرایی‌شدن تصمیمات و مصوبات نشست قبلی شورا.

اهمیت امانت‌داری و رازداری در فعالیت‌های هسته‌های گزینش

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، در سخنانی به محتوای نامه 53 حضرت امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر استناد کرد و توضیح داد که همواره بایستی رازهای مردم و عیب‌های آن‌ها را پوشیده نگه داشت (اهمیت امانت‌داری و رازداری در فعالیت‌های گزینش).

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد اهمیت گزینش در مناصب مختلف حکومت اسلامی، بسیار بالاست.

دکتر نظری تشریح کرد این نکته اهمیت دارد که گزینش، هم حقوق و مصالح فرد را کاملاً رعایت کند و هم مصالح جامعه و حکومت اسلامی را لحاظ نماید و جمع بین این دو، نشان‌دهنده فعالیت مهم و ظرافتمندانه هسته‌های گزینش و گزینش‌گران است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان به این موضوع اشاره کرد که طبقه‌بندی حساسیت مشاغل هم دارای اهمیت است؛ اینکه فرد برای چه منصبی قرار است گزینش بشود و حساسیت و اهمیت آن منصب، چقدر است.

دکتر علی نظری با استناد به برخی آیات قرآن کریم، بر این نکته تصریح کرد که در هر کاری، بایستی انسان، تقوای الهی را رعایت کند؛ کسانی هم که در مناصب قرار دارند بایستی بیشتر از افراد عادی جامعه، تقوای الهی را رعایت کنند.

دکتر نظری توصیه کرد هسته‌های گزینش همواره یاری‌رسان با رویکرد ارشادکنندگی و راهنمایی برای ارتقای سلامت سیستم‌های اداری باشند.

گفتنی است در این نشست، مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان لرستان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با دستور کار نشست، پرداختند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ۱۲:۴۱
۱۳۶۳ بازدید