اخبار

نشست گفت‌وگومحور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جمعی از دانشگاهیان استان لرستان به‌میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۵/۰۱

نشست هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه با رؤسا و جمعی از محققان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، به‌میزبانی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این نشست که صبح روز یکشنبه، اول مردادماه سال جاری در سالن شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر خسروپناه گفت: «برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بایستی در راستای تحقق اهداف دو سند مهم دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور باشند».

وی، تشریح کرد: «شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش سیاست‌گذاری دارد و کارکرد تصدی‌گری ندارد».

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: «پیشنهاد ما این است در هر استان از جمله استان لرستان، با محوریت دانشگاه مادر آن استان، یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شود که با رویکرد مسئله‌محوری، به راهکارشناسی و ارائه راه‌حل‌ها برای رفع چالش‌ها، مسائل و مشکلات جامعه بپردازد».

دکتر عبدالحسین خسروپناه افزود: «برنامه‌ریزی مدنظر ما این است که در همه استان‌ها با رویکرد اختیاری بودن شکل‌گیری این هیئت‌ها، هیئت اندیشه‌ورز کاربردی و مسئله‌محور تشکیل شود».

خسروپناه ادامه داد: «دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان ظرفیت‌های ارزشمندی برای تشکیل‌ هیئت اندیشه‌ورز مسئله‌محور استانی دارند».

وی خاطرنشان کرد: «این نکته اهمیت دارد و سازنده است که نظام‌های دانشگاهی استان‌ها در قالب هیئت‌‌های اندیشه‌ورز استانی، نقش و مشارکت در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های کلان ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند».

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: «کوشش رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌ها بایستی این باشد که محتوا و اهداف سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به‌ٌصورت کامل محقق شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه، تشریح کرد:‌«شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوره با رویکرد قرارگاهی، دارای چهار ستاد است؛ علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان».

وی توضیح داد: «تلاش می‌کنیم از نخبگان کشور و جبهه‌های مردمی نیز در این ستادها استفاده شود».

گفتنی است در این نشست گفت‌وگومحور، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و سایر رؤسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان، هر کدام دیدگاه‌ها، پیشنهادها، توصیه‌ها و انتقادات خود را درباره موضوعات گوناگون مرتبط با اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند.

در نشست مذکور، فرماندار شهرستان خرم‌آباد (احمدی‌چگنی) و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان (خورشیدوند) نیز حضور داشتند.

قبل از آغاز نشست، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام شهیدان والامقام، احترام گذاشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۵/۰۱ - ۱۵:۴۴
۱۳۸۳ بازدید