اخبار

نشست طرح حامیم با حضور استاندار لرستان در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۴/۳۱

نشست برنامه‌ریزی طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی) با حضور استاندار لرستان (دکتر فرهاد زیویار) در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که صبح روز شنبه، 31 تیرماه 1402 با حضور استاندار لرستان، رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان و مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان به میزبانی حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان در سخنانی محیط دانشگاهی را محیطی دانست که همواره بایستی تبادل دیدگاه و نظرات در آن وجود داشته باشد و تقویت شود.

دکتر زیویار توضیح داد: «طرح حامیم یک طرح بسیار ارزشمند است؛ تربیت و شبکه سازی دانشجویان به عنوان کنشگران دینی، مذهبی، فرهنگی، انقلابی یک بحث بسیار مهم و ارزشمند در طرح حامیم است».

وی تشریح کرد: «شبکه‌سازی بایستی همراه با تقویت و تمرین کار گروهی انجام شود و تلاش شود نشاط و امید در سطح دانشجویان گسترش یابد».

استاندار لرستان افزود: «دشمن تلاش می‌کند ناامیدی را ترویج کند و طرح‌هایی همچون حامیم از ابزارهای مقابله با تاکتیک‌های دشمن است».

دکتر زیویار اظهار داشت: «اهمیت دانشگاه از نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری کارخانه انسان‌سازی و تربیت انسان‌های متعهد و متخصص است».

وی تصریح کرد: «دانشجویان سرمایه‌های آینده‌ساز جامعه هستند و ما باید کوشش کنیم عالم متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شود».

استاندار لرستان ادامه داد: «نظام سلطه تلاش کرده است دانشگاه‌های سایر کشورها نیز در خدمت اهداف همان نظام سلطه فکری غرب باشد».

دکتر فرهاد زیویار، بیان کرد: «یکی از شگردهای نظام سلطه مبحث استعمارنو است؛ به این صورت که مثلاً گفتمان نظام سلطه می‌گوید علم بی‌طرف است در حالی که این چنین نیست».

دکتر زیویار تأکید کرد: «وقوع انقلاب اسلامی و گفتمان برآمده از این انقلاب یک نهضت بزرگ علیه استبداد پهلوی و استعمار بود».

استاندار لرستان، تشریح کرد: «تفاوت نگاه حضرت امام (ره) با علمای پیش از خودش این بود که امام (ره) هم علیه استبداد قیام کرد هم علیه استعمار خارجی در حالی که خیلی از مبارزان پیش از ایشان فقط روی یکی از این جنبه‌ها تأکید می‌کردند».

دکتر فرهاد زیویار، بیان کرد: «حوادثی مثل تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 از نظر حضرت امام (ره) انقلاب دوم نام گرفت و هدف امام (ره) این بود که هیمنه استکبار و نظام سلطه شکسته شود».

استاندار لرستان گفت: «طرح حامیم به دنبال این است که دانشگاه با رویکرد اسلامی و ایرانی فعالیت کند».

تشریح طرح حامیم

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان گفت: «دانشجویان شرکت‌کننده در طرح حامیم دانشجویان عادی نیستند بلکه فعالان دانشجویی فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی دانشگاه‌ها هستند».

دکتر حاتمی کن‌کبود تشریح کرد: «امسال سال دوم این طرح در استان لرستان است و پارسال این طرح (حامیم یک) با همکاری و همت همه رؤساهای دانشگاه‌های استان لرستان، در شهرستان بروجرد برگزار شد که جا دارد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) نهایت تقدیر را دارم».

وی گفت: «خوشبختانه در جریان اغتشاشات سال گذشته، هیچ‌گونه مشکل خاصی در سطح دانشگاه‌های استان لرستان نداشتیم».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان ادامه داد: «امسال درنظر داریم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان به عنوان برگزارکننده محتوایی (نه اجرایی) عمل کنند».

حاتمی کن‌کبود اظهار داشت: «براساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود 350 دانشجوی دانشگاه‌های استان لرستان به مدت 10 روز در طرح حامیم امسال استان شرکت خواهند کرد».

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در سخنان کوتاهی اجرای طرح حامیم را کاملاً به نفع دانشگاه، جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

دکتر نظری اجرای طرح حامیم را یک سرمایه‌گذاری جدی و اثرگذار مفید دانست.

گفتنی است استاندار لرستان، رؤسای دانشگاه‌های استان و مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد حضرت فاطمه‌زهرا (س) دانشگاه لرستان اقامه کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۳۱ - ۱۴:۳۹
۱۳۰۱ بازدید