اخبار

اجرای برنامه‌های متنوع جواهرانه دانشگاه لرستان (گرامیداشت هفته عفاف و حجاب) در روز یکشنبه

۱۴۰۲/۰۴/۲۵

برنامه‌های متنوع جواهرانه (گرامیداشت هفته عفاف و حجاب) در روز یکشنبه، 25 تیرماه سال جاری در دانشگاه لرستان با حضور بانوان این دانشگاه و فرزندان آن‌ها با رویکرد خانواده‌محوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، با برنامه ریزی مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان، معاونت خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و هیئت آل یاسین، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان و دکتر شهرام رهنما، مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان، نمایشگاه محتوامحور ویژه فرهنگ عفاف و حجاب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان، ویژه فرزندان دانشگاهیان دانشگاه لرستان (کودکان) برپا شد و کودکان موضوعات مرتبط با عفاف، حجاب و سایر تعالیم دینی را بر روی کاغذ، نقاشی کردند.

همچنین مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان، هیئت آل یاسین و معاونت خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نمایشگاه، با کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده، درباره تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، گفت‌وگو کردند.

همچنین در این روز (یکشنبه، 25 تیرماه) کارگاه گفت‌وگومحور زیست عفیفانه در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد و بانوان شاغل شرکت کننده در این کارگاه، دیدگاه و پیشنهادات خود را در راستای فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت نهاد خانواده بیان کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این کارگاه و نشست گفت‌وگومحور در سخنانی با استناد به آیاتی از سوره احزاب، فلسفه حجاب را تشریح کرد.

دکتر نظری توضیح داد براساس تعالیم قرآن کریم، زنان جامعه دینی بایستی حجاب را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان فلسفه حجاب را با استناد به سوره احزاب، نوعی علامت و نشانه و راهنمای راه حقیقت و کمال دانست.

رئیس دانشگاه لرستان مهم‌ترین فلسفه حجاب را اعلام خط فکری و خط اعتقادی انسان‌ها دانست که براساس این خط فکری و اعتقادی، انسان اعلام می‌کند اجازه تعرض به حقوق و کرامت خود را به دیگران نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه لرستان مفهوم زیست عفیفانه را همان شهر پاک دانست که با فطرت انسان، سازگاری دارد.

دکتر میثاق حیدری، مشاور امور بانوان دانشگاه لرستان و دبیر امور زنان و خانواده دانشگاه‌های منطقه پنج کشور در سخنانی در این کارگاه و نشست، انقلاب اسلامی را رویدادی توحیدی و الهی دانست که جایگاه زن را بر پایه تعالیم دینی و شرعی، تعریف و عملیاتی کرده است.

حیدری توضیح داد نگاه انقلاب اسلامی به زن یک نگاه فاخر است؛ عفاف و حجاب برای این است که گفتمان انقلاب اسلامی به زن اهمیت داده است که با حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف جامعه حضور اثرگذار داشته باشد.

مشاور امور بانوان دانشگاه لرستان تشریح کرد جایگاه زن در اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی یک جایگاه بسیار ارزشمند برآمده از الگوگیری از سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) است.

حیدری توضیح داد زن مدنظر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی زن مطالبه‌گر و مشارکت‌گرا در امورات جامعه است در عین حال که نقش اساسی در تقویت نهاد خانواده دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این کارگاه و نشست از بانوان شرکت کننده خواست دیدگاه های خود را مطرح کنند و به پرسش ها درباره عفاف و حجاب، پاسخ داد.

برگزاری مسابقه آشپزی

گفتنی است در بخشی از برنامه های روز یکشنبه، 25 تیرماه، مسابقه آشپزی ویژه بانوان برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهداء شد.

اجرای گروه سرود آوای انقلاب

گروه سرود آوای انقلاب در این برنامه به اجرای سرود پرداخت.

گفتنی است در طول این هفته برنامه های گوناگون دیگری همچون مسابقه کتابخوانی و ... توسط مدیریت امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان با همکاری معاونت خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و هیئت آل یاسین این دانشگاه برگزار میشوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۲۵ - ۱۴:۳۳
۷۸۰ بازدید