اخبار

دانشگاه لرستان فعالیت‌های خود و منطقه پنج را در گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور تشریح کرد

۱۴۰۲/۰۴/۲۲

دکتر فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در هفتاد و چهارمین گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، احمدی و صالحی‌راد در این گردهمایی که با نشست‌های تبادل دیدگاه و به اشتراک‌گذاشتن تجربیات همراه بود گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، ارائه کردند.

در آیین پایانی این گردهمایی نیز دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،حضور یافت و سخنرانی کرد.

در این گردهمایی، مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با برگزاری کمیسیون تخصصی انجمن علمی و اتحادیه‌ها، کمیسیون کانون‌های فرهنگی و هنری، کمیسیون دانشجویی و پنل بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی به بررسی ابعاد گوناگون و برنامه‌ریزی‌های این کمیسیون‌ها پرداختند و تجربه‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

همچنین در نشستی درباره مواجهه با آسیب‌های اجتماعی پیش رو و آیین استقبال از دانشجویان نوورود گفتگو شد.

آیت الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی نیز در این گردهمایی، به اهمیت غربال گری و طبقه بندی دانشجویان نوورود اشاره نمود و افزود: اگر در دانشگاه کوتاهی صورت گیرد و حرکت جهادی نباشد و چنانچه حرکت عظیم فکری برای سازندگی دانشجو صورت نگیرد، متاسفانه وقوع یک اتفاق دیگر با دستمایه فکری و اعتقادی محتمل و به این سادگی‌ها قابل برهم زدن نیست و یک جریان حساب شده قوی بر ضد اسلام به وجود می‌آید.

در آیین پایانی این نشست، مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور، میزبان مادر شهید امنیت، دانیال رضازاده بودند.

پیشنهادات و توصیه‌های معاون فرهنگی وزارت علوم، دکتر کلانتری و همچنین ارتباط تلفنی با وزیر علوم (دکتر زلفی‌گل)، پایان بخش این رویداد بود.

گردهمایی مذکور به مدت چهار روز برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۰۷:۱۰
۵۵۱ بازدید