اخبار

نشست گسترش همکاری دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد

۱۴۰۲/۰۴/۱۰

نشست مشترک رئیس دانشگاه لرستان و مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز شنبه، 10 تیرماه با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر محمدامین صالحی‌نژاد، مدیرکل امور دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور، دکتر فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاد دانشگاهی استان لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر علی میر، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، رئیس دانشگاه لرستان، اصطلاح جهاد دانشگاهی را برآمده از مفهوم مهم دینی جهاد دانست که بایستی در حوزه علم، دانش و دانشگاه نهادینه شود.

دکتر علی نظری خواستار شد فرهنگ جهاد در همه عرصه‌ها برای پیشرفت همه‌جانبه کشور، نهادینه شود.

وی دانشگاه و جهاد دانشگاهی را دو نهاد مهم علمی دانست که بایستی همکاری‌های علمی بین این دو برمبنای کاهش نظام مسائل و مشکلات جامعه، گسترش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان از خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی نیز تقدیر کرد به این خاطر که همواره در پوشش اخبار دانشگاه لرستان، تلاش پیوسته دارد.

دکتر علی نظری، تشریح کرد در همین دوره دانشکده‌هایی همچون شیمی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان ایجاد شده‌اند که بسترهای جدید و خوبی براساس ظرفیت‌های استان لرستان برای همکاری بین دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان و کشور، فراهم شده است.

رئیس دانشگاه لرستان توضیحاتی نیز درباره ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی الیگودرز ارائه کرد و خواستار شد همکاری‌های کاربردی و عملیاتی دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان در زمینه گیاهان دارویی افزایش یابد.

در این نشست، دکتر محمدامین صالحی‌نژاد، مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور نیز بر این نکته تأکید کرد که ظرفیت‌های مشترک را باید به‌کار گرفت و تجربیات مشترک با با یکدیگر به اشتراک گذاشت.

دکتر صالحی‌نژاد از مدیران دانشگاه لرستان دعوت کرد بسترهای بازدیدهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور را تقویت کنند.

در این نشست، پیشنهاد شد جهاد دانشگاهی استان لرستان یک دفتر مستقر در دانشگاه لرستان داشته باشد تا همکاری‌های دوجانبه، به‌صورت پایدار، تقویت شوند.

همچنین درباره راهکارهای تقویت و گسترش گردشگری علمی، گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

سایر اعضای حاضر در این نشست نیز هرکدام دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان لرستان و کشور، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ۱۲:۰۷
۹۰۰ بازدید