اخبار

کرسی علمی وگفت‌وگومحور بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۴/۰۹

کرسی علمی‌، ترویجی و گفت‌وگومحور بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه لرستان در سالن شهیدمیربهرسی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این کرسی که روز چهارشنبه، هفتم تیرماه برگزار شد علاوه بر اعضای هیئت علمی به‌ویژه حقوقدانان، دانشجویان نیز حضور داشتند تا دیدگاه‌های گوناگون با رویکرد علمی درباره لایحه مذکور بیان شود.

ارائه دهنده در این کرسی علمی، دکتر حسین محمودی بود.

وی دکترای حقوق دارد و عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان است.

همچنین دکتر احمد حقی، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و دکتر فرشاد چنگایی، وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه نیز به‌عنوان ناقدان علمی موضوع کرسی، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

دکتر داود میرزایی‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان نیز مدیریت کرسی را برعهده داشت.

این کرسی گفت‌وگومحور و علمی، ترویجی با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان و دانشگاه لرستان برگزار شد.

دانشجویان شرکت‌کننده نیز دیدگاه‌های مختلف و متنوع خود را در این کرسی‌های علمی، ترویجی بیان می‌کنند تا فضای گفت‌وگو و نقد علمی در محیط دانشگاه‌ها تقویت شود.

بیان کردن موضوعات با حضور متخصصان آن موضوع، از جمله ویژگی‌های کرسی‌های علمی، ترویجی دانشگاهی است.

در کرسی مذکور نیز عمدتاً متخصصان حقوق حضور داشتند تا از منظر حقوقی لایحه مذکور درباره حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

ترغیب حضور دانشجویان در این کرسی‌های علمی، ترویجی نیز باعث آشنا شدن دانشجویان و قرار گرفتن آن‌ها در محیط‌های گفت‌وگوی علمی درباره موضوعات می‌شود و خود به خود، روحیه گفت‌وگومداری از نوع علمی را گسترش می‌دهد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۰۸:۱۰
۸۳۵ بازدید