اخبار

ایجاد ساختار جدید در مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان با تأکید بر آموزش و پیشگیری

۱۴۰۲/۰۴/۰۷

دکتر فضل‌اله میردریکوند، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان از رویکرد وزارت علوم برای ایجاد ادارات و ساختار جدیدی در مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه لرستان با تأکید بر ارتقای آموزش‌ها و کارکردهای پیشگیری‌محور، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر میردریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «رویکرد جدید وزارت علوم آن است که مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، بخش عمده تمرکز کاری خود را روی پیشگیری بگذارند».

وی تشریح کرد: «در همین راستا ادارات جدیدی ذیل مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور تعریف شده است از جمله: اداره آموزش، بهداشت روانی و مددکاری، اداره مشاوره سبک زندگی اسلامی، ایرانی و اداره مشاوره و روان‌درمانی که همگی ذیل مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه هستند».

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان تصریح کرد: «همچنین سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بر روی آموزش‌های پیشگیرانه، تأکید ویژه‌ای کرده است».

دکتر فضل‌اله میردریکوند افزود: «تمهیدات و تکالیف جدید و محور بودن آموزش و پیشگیری از جمله رویکردهای مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم است که دارای پشتوانه تحقیقاتی است».

دکتر میردریکوند اظهار داشت: «بایستی در زمینه‌های آموزش‌های پیشگیرانه، بیش از پیش کار کنیم».

وی بیان کرد: «در چارت جدید مراکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور از ظرفیت و پتانسیل‌های علما و فضلای دینی و متخصصان علوم مذهبی نیز در راستای آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت توانمندی‌های دانشجویان، بهره‌گیری می‌شود».

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان ادامه داد: «آمادگی برای ازدواج، آمادگی برای انتخاب شغل، آمادگی برای تعاملات اجتماعی و سایر موضوعات مشابه از جمله موضوعات مهم کارکردی مرکز مشاوره، سلامت و تندرستی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه لرستان است».

گفتنی است مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان زیرنظر معاونت دانشجویی این دانشگاه فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ۲۱:۲۶
۵۲۱ بازدید