اخبار

وزیر علوم از مدیر مرکز آپا دانشگاه لرستان تجلیل کرد

۱۴۰۲/۰۴/۰۳

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین همایش سراسری مدیران فناوری اطلاعات و مدیران مراکز آپا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دکتر مجتبی علیزاده، مدیر مرکز آپا دانشگاه لرستان به‌خاطر فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند در رابطه با ارتقای امنیت فضای مجازی آموزش عالی کشور تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، مرکز آپا دانشگاه لرستان در همایش اخیر در جمع مراکز آپای انتخاب شده توسط وزارت علوم قرار گرفت و مدیر این مرکز (دکتر علیزاده) توسط وزیر علوم، تجلیل شد.

در همین رابطه، دکتر علیزاده به خبرنگار ما گفت: «در راستای افزایش امنیت سایبری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و موسسات تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز آپا دانشگاه لرستان با استفاده از نیروهای متخصص بومی توانست چندین آسیب‌پذیری بحرانی و مهم را کشف و در جهت رفع آن‌ها اقدام کند».

وی تشریح کرد: « علاوه بر این تیم تخصصی مرکز آپا دانشگاه لرستان چند سامانه ملی را مورد آزمون ارزیابی امنیتی بر اساس استانداردهای جهانی قرار داد؛ همچنین تیم برنامه‌نویسی مرکز آپا دانشگاه لرستان توانسته است اقدامات مهمی در رابطه با ارتقای امنیت شبکه انجام بدهد».

گفتنی است چند روز پیش نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

این همایش با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر زلفی‌گل در این همایش بر ضرورت استفاده از فناوری های نو تأکید کرد و افزود: «استفاده از فناوری‌های نو هم ضرورت است و هم نیازمند ضوابط مشخصی است که در این راستا، اداره کل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم باید دستورالعمل مشخصی را تدوین و به دانشگاه‌ها ارائه کند».

72


۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۲۲:۲۰
۶۲۶ بازدید