اخبار

جشنواره «نشان محبت» به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۴/۰۱

جشنواره نشان محبت با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، استاندار لرستان، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، جمعی از مدیران استان و خیرین و نیکوکاران استانی خادم عتبات عالیات به‌میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این جشنواره را ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان لرستان، صبح روز پنجشنبه، اول تیرماه، در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

هدف از این جشنواره، تجلیل از خیرین و نیکوکاران خادم عتبات عالیات و جذب بیشتر کمک‌های مالی و معنوی خیرین و جمع‌آوری نذورات برای توسعه صحن‌های حرم‌های اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در این جشنواره در سخنانی معرفت حقیقی نسبت به خداوند را برپایه شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت (ع) و ائمه‌معصومین (علیهم‌السلام) دانست.

دکتر شاهرخی توضیح داد کمک کردن به بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت (ع) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) یک اقدام بسیار ارزشمند در راستای تقویت عظمت و شکوه اسلام و مسلمانان است.

دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این جشنواره در سخنانی روی این نکته تأکید کرد که وجود عتبات عالیات فقط جنبه زیارتی نداشته است بلکه از گذشته تاکنون، باعث جریان‌سازی‌های قوی و اثرگذار دینی و مذهبی در جهان شده است.

بنابراین عتبات عالیات، جریان‌ساز در تاریخ هستند.

دکتر زیویار جریان‌سازی بزرگ اربعین را به‌عنوان مثال بارز جریان‌سازی معرفتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اثرگذار در سطح جهانی دانست.

علی‌اصغر پورمحمدی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در این جشنواره در سخنانی، خواست افزایش مشارکت و فعالیت زنان در فعالیت موکب‌ها شد.

وی خواهان شد موکب‌های مادرمحور ایجاد یا تقویت بشوند تا مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌ موکب‌ها بیشتر شود.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش، صداقت و میهن‌پرستی را از ویژگی‌های بارز قوم لر دانست.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این جشنواره در سخنانی، درباره این موضوع توضیح داد که شهید سلیمانی، همه وجود خود را در راه خدا انفاق کرد و این موضوع بایستی برای همه ما الگو باشد.

دکتر نظری مفهوم محبت را باتوجه به نام جشنواره که نشان محبت است از منظر دین اسلام تبیین کرد.

وی پیروی از اهل بیت (ع) را دروازه اصلی دوستی با پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست.

رئیس دانشگاه لرستان با استناد به قرآن کریم توضیح داد خلقت انسان برای آن بوده است که همه وجود خودش را انفاق کند تا شهر پاک دینی ایجاد شود.

دکتر علی نظری برگزاری این‌گونه جشنواره را اقداماتی بزرگ و مهم در راستای کمک به توسعه عتبات عالیات دانست.

وی تصریح کرد کمک کردن به عتبات عالیات در واقع کمک کردن در راه دین خداست.

اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان لرستان نیز در سخنانی، یک گزارش جامع از فعالیت‌های انجام‌شده ستاد ارائه کرد.

گفتنی است در بخشی از این برنامه، پرچم‌گردانی متبرک حرم حضرت امام حسین (ع) انجام شد و جمعیت حاضر در برنامه، ارادت قلبی خود را به سرور و سالار شهیدان, حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) ابراز کردند.

همچنین در قسمت‌هایی از برنامه، دکتر علی نظری, رئیس دانشگاه لرستان، با حضور در بخش‌های مختلف سالن اجتماعات، به‌صورت چهره به چهره با خیرین خادم عتبات عالیات، دیدار و گفت‌وگو کرد و مراتب سپاس خود را از نیکوکاران عتبات عالیات، ابراز کرد.

اجرای گروه سرود با مضمون‌های انقلابی از بخش‌های این جشنواره بود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۵:۱۱
۱۰۷۷ بازدید