اخبار

استاندار لرستان در آیین روز بسیج اساتید در دانشگاه لرستان: شهید چمران آموخت در همه ابعاد باید براساس مکتب جهاد و بسیج عمل کرد

۱۴۰۲/۰۳/۳۱

استاندار لرستان در آیین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه لرستان گفت: «شهید چمران آموخت که در همه ابعاد رفتاری باید براساس مکتب جهاد و بسیج عمل کرد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر فرهاد زیویار در این آیین که روز چهارشنبه، 31 خردادماه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «روز ملی بسیج اساتید که سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است یک روز مقدس است».

وی اظهار داشت: «شهید دکتر چمران از الگوهای تعریف استاد تراز انقلاب اسلامی است».

استاندار لرستان، تأکید کرد: «داشتن و تقویت روحیه جهادی باعث پیشرفت می‌شود و روحیه جهادی داشتن از ویژگی‌های مهم فرهنگ بسیجی است که مصداق آن شهید دکتر چمران است».

دکتر زیویار بیان کرد: «نگاه به ابعاد مختلف زندگی شهید دکتر چمران به ما می آموزد که در همه ابعاد سیاسی، دانشگاهی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به صورت جهادی عمل کنیم».

استاندار لرستان، توضیح داد: «تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، مقابله با استکبار و توجه به علم و دانش و فناوری از خصوصیات مهم روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی است».

دکتر فرهاد زیویار، ادامه داد: «شهید دکتر چمران یکی از بزرگمردان انقلاب اسلامی بود که در همه عرصه‌ها، روحیه و رفتار جهادی داشت».

وی، اظهار داشت: «دکتر چمران یک مجاهد وارسته بود و اگرچه در آمریکا امکان اقامت و استفاده از بهترین امکانات را داشت ولی به فکر خدمت به ایران و جمهوری اسلامی بود و به میهن اسلامی بازگشت و زندگی‌اش در ایران و خارج از ایران، همه برپایه جهاد در راه خدا بود».

استاندار لرستان، تشریح کرد: «شهید چمران یک فرمانده و نابغه کم‌نظیر در جنگ‌های نامنظم و در موقعیت دانشگاهی یک استاد برجسته و یک مجاهد وارسته در همه ابعاد بود».

دکتر فرهاد زیویار افزود: «شهید چمران که یک مجاهد وارسته مدافع اسلام و ارزش‌های انسانی بود نقش اساسی در پایه‌گذاری نهضت مقاومت در منطقه علیه رژیم صهیونیستی داشت».

آیین بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با حضور دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و اساتید بسیجی این استان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این آیین جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، تجلیل شدند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۴
۷۲۱ بازدید