اخبار

اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان به‌ مقصد رصدخانه کاسین خرم‌آباد برگزار شد

۱۴۰۲/۰۳/۳۰

جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان با حضور و سخنرانی دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از بخش‌های مختلف رصدخانه کاسین خرم‌آباد در قالب اردوی راهیان پیشرفت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با همکاری دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان، شامگاه دوشنبه، 29 خردادماه، برگزار کرد و دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر زیبا زمانی فرد، مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

دکتر حیاتی، در سخنانی، با استناد به برخی آیات قرآن کریم و روایات، قدرت خداوند در خلق جهان هستی و کهکشان‌ها را از نگاه دین اسلام، برای دانش‌آموزان، تبیین کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برای دانش آموزان دختر توضیح داد که شناخت جهان هستی بایستی انسان را هرچه بیشتر به خداوند نزدیک کند.

دکتر حیاتی از دانش‌آموزان تقاضا کرد هرچه بیشتر با مطالعه آیات قرآن کریم، معرفت دینی خود را درباره جهان هستی و انسان، افزایش دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، برخی مهم‌ترین پیشرفت‌ها و دستاوردهای محصول انقلاب اسلامی ایران از جمله مفاهیم را برای دانش‌آموزان تبیین کرد.

وی دانش‌آموزان را آینده‌سازانی دانست که بایستی روز به روز، روحیه خودباوری، امید به آینده و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر برای پیشرفت همه جانبه کشور را تقویت و ترویج کنند.

دکتر زیبا زمانی‌فرد، مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، هدف از برگزاری اینگونه اردوها را علاوه بر ارتقای جنبه‌های نشاط و امیدآفرینی در سطح دانش آموزان، آشنا‌شدن هرچه بهتر، میدانی و بیشتر دانش‌آموزان با پیشرفت و دستاوردهای کشور در بخش‌های گوناگون دانست.

دکتر زمانی‌فرد روی این نکته تصریح کرد که مهم است دانش‌آموزان براساس برنامه‌های اردویی در چارچوب رویکردها و سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، با پیشرفت‌های مختلف کشور آشنا شوند.

گفتنی است این برنامه توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با همکاری مدیریت دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان برگزار شد.

به دانش آموزان جوایزی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان اهداء شد.

گفتنی است رصدخانه کاسین در بام خرم‌آباد (کوهستان مُدبه) قرار دارد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۳۰ - ۰۸:۴۹
۵۸۳ بازدید