اخبار

اردوی راهیان پیشرفت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به مقصد مرکز تولید ماهی در استان قم برگزار شد

۱۴۰۲/۰۳/۲۴

اردوی راهیان پیشرفت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با شرکت دانشجویان کارشناسی علوم و مهندسی شیلات به مقصد مرکز آموزشی، تحقیقاتی و تولیدی ماهیان زینتی شهید کریم مؤمنی‌نژاد که از مراکز برتر تولیدی استان قم است، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این اردوی پیشرفت دانشجویی در تاریخ 20 خردادماه سال جاری برگزار شد تا دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با روش تکثیر ماهیان زینتی و چگونگی شناسایی گونه‌ها و نژادهای مختلف، آشنا شوند.

این مرکز تولیدی شامل سه سالن مجزا جهت تکثیر مولدین، پرورش بچه ماهیان زینتی و سیستم آکواپونیک است.

در این مرکز بیش از 50 نژاد و گونه از ماهیان زینتی از جمله ماهی کوی، گورامی غول پیکر، طلایی، گربه‌ماهی، فرشته ماهی، اسکار و... مورد تکثیر (نیمه طبیعی و مصنوعی) و پرورش قرار می‌گیرند.

در این بازدید، کلید شناسایی نژادها و گونه‌های مختلف ماهیان زینتی و اجزا و نحوه کارکرد سیستم آکواپونیک که با هدف تولید همزمان ماهیان زینتی و گیاهان آکواریومی ایجاد شده است تشریح شد.

همچنین مرحله هورمون‌تراپی تکثیر مصنوعی گونه گربه ماهی چوبی به صورت عملی توسط دانشجویان اجرا شد.

گفتنی است دانشجویان علوم و مهندسی شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در کنکور کارشناسی ارشد سال 1402 موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شامل رتبه یک؛ سعیده حسینی، رتبه دو؛ زینب کاظمی، رتبه سه؛ یاسمن زارع، رتبه پنج؛ مهرنوش عیسوندچراغی، رتبه 9؛ زهرا نعمتی و رتبه چهارده؛ زهرا پاپی شدند.

در آزمون کنکور سال گذشته نیز رتبه یک کشور، توسط محمدامین‌ زرینی، دانشجوی شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کسب شد.

دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان است.

630


۱۴۰۲/۰۳/۲۴ - ۰۹:۳۸
۱۳۰۵ بازدید