اخبار

دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کارگاه سواد محیط‌زیستی عشایر برگزار کرد

۱۴۰۲/۰۳/۱۳

دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان کارگاه کاربردی سواد محیط‌زیستی برای عشایر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «رویکرد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از منابع طبیعی این است که تحت عنوان «راهیان توسعه پایدار» سلسله کارگاه‌های آموزشی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند».

دکتر حقی‌زاده تشریح کرد: «در همین راستا در آستانه هفته محیط زیست، این دانشکده با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، یک کارگاه آموزشی سواد محیط زیستی، ویژه عشایر درباره منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد با مدرسی جناب آقای دکتر مرتضی قبادی، عضو هیئت علمی گروه محیط زیست این دانشکده در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار کرد».

وی توضیح داد: «نهادینه کردن آموزش‌های محیط زیستی در بین عشایر و تشویق عشایر برای تعامل بیشتر با حافظان محیط زیست به منظور پیشگیری از شکار غیرمجاز و حفاظت از گونه‌های زیستی و پوشش‌های گیاهی مناطق و زیستگاه‌های حساس از مهم‌ترین اهداف این‌گونه کارگاه‌هاست».

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان افزود: «پیش از برگزاری کارگاه آموزشی، طی یک جلسه تخصصی و تبادل نظر و بحث گروهی با حضور مدیر اجرایی خانه محیط زیست دانشگاه لرستان، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست لرستان، مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد و جمعی از محیط‌بانان، نقاط داغ تعارضات عشایر در سطح مناطق، همچنین مهم‌ترین چالش‌ها و تعارضات محیط‌زیستی مربوط به عشایر در مناطق هدف شناسایی شد».

دکتر علی‌ حقی‌زاده اظهار داشت: «در این کارگاه درباره اهمیت و ضرورت حفاظت محیط زیست، راهکارهای کاهش تعارضات و تهدیدات محیط‌زیستی، شناخت حیات وحش، مباحث زیست‌محیطی و بایدها و نبایدها در مواجهه با حیات وحش، آموزش‌های لازم در راستای حفظ محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار ارائه شد».

45


۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۰۵:۳۴
۵۸۸ بازدید