اخبار

دانشگاه لرستان می‌تواند در فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، قطب پیشرو در کشور شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۱

معاون امنیت و زیرساخت اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه لرستان، گفت: ««ظرفیت‌های خوبی در مرکز آپا دانشگاه لرستان و فناوری اطلاعات این دانشگاه وجود دارد که اگر تفویت شوند و ارتقاء یابند دانشگاه لرستان می‌تواند در زمینه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری، یک قطب پیشرو در سطح کشور شود».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی آزادی‌مطلق، صبح روز پنجشنبه، 11 خردادماه، در این نشست که با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر وحید مهرداد، مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان، دکتر مجتبی علیزاده، مدیر مرکز آپا دانشگاه لرستان، حسین طولابی، رئیس اداره عملیات امنیت داده و سامانه‌های وزارت علوم، دکتر عبدالرضا رشنو (گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه لرستان) و یوسف عباسی، مدیر حراست دانشگاه لرستان در سالن نشست‌های حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد تشریح کرد: «29 خردادماه سال جاری همایش مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود».

وی اظهار داشت: «مرکز آپا دانشگاه لرستان و فناوری اطلاعات این دانشگاه، توانمندی‌های بالایی دارند که البته بایستی این توانمندی‌ها، بیش از پیش، حمایت و تقویت شوند».

دکتر آزادی‌مطلق تصریح کرد: «امنیت سایبری از جمله موضوعات بسیار مهم کشور است که بایستی زیرساخت‌های مختلف آن در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌ها، تقویت شوند و ارتقاء یابند».

وی تصریح کرد: «امیدوارم دانشگاه لرستان با تقویت و ارتقای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، به یک قطب پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در سطح کشور تبدیل شود».

فناوری اطلاعات و هوشمندسازی از ضرورت‌های زندگی امروز بشر

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «موضوعات و مسائل فناوری اطلاعات، امنیت سایبری و هوشمندسازی امور و کارها، از ضرورت‌ها و بدیهیات زندگی بشر در جهان امروز شده است».

دکتر نظری توضیح داد: «تلاش ما این است که زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و امنیت سایبری دانشگاه لرستان، از هر نظر، تقویت شوند و ارتقاء یابند».

وی بیان کرد: «بایستی از ظرفیت‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان نیز برای ارتقای زیرساخت‌های این حوزه، بهره‌گیری شود».

گفتنی است اعضای حاضر در این نشست، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در راستای ارتقای شاخص‌های فناوری اطلاعات و امنیت سایبری دانشگاه لرستان، بیان کردند.

دکتر مهدی‌آزادی‌مطلق و هیئت همراه از مرکز آپا دانشگاه لرستان و مدیریت فناوری اطلاعات این دانشگاه نیز بازدید کردند.

مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان، زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، فعالیت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۱
۸۸۲ بازدید