اخبار

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جشنواره اقوام ایران زمین به میزبانی دانشگاه لرستان: اقوام باید با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند

۱۴۰۲/۰۳/۰۷

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در آیین پایانی سومین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین به میزبانی دانشگاه لرستان گفت: «براساس نگاه قرآنی، اقوام باید همدیگر را بشناسند و با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا بشوند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر رشید جعفرپور در این آیین که روز یکشنبه،‌7 خردادماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «اینکه سومین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین همزمان با ایام دهه کرامت برگزار شده است نشان از خوش‌ذوقی متولیان و دست‌اندرکاران جشنواره دارد».

دکتر جعفرپور افزود: «همواره انسجام بین اقوام بایستی تقویت شود و از تفرق و اختلاف‌افکنی بین اقوام باید پرهیز کرد».

وی تصریح کرد: «حماسه بزرگ دفاع مقدس از طریق انسجام و وحدت بین اقوام ایران اسلامی شکل گرفت».

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: «ایران رنگین‌کمان اقوام مختلف است و این یک فرصت است؛ همانگونه که در اندیشه حضرت امام (ره) اقوام به‌عنوان یک فرصت برای اعتلای ایران اسلامی محسوب می‌شوند».

دکتر رشید جعفرپور بیان کرد: «لرستان استانی است که در زمینه اقوام دارای ظرفیت‌های بالایی است و شخصیت‌های برجسته‌ای در طول تاریخ از گذشته تاکنون داشته است».

دکتر جعفرپور افزود: «مرکز لرستان‌شناسی بایستی تقویت شود و از ظرفیت‌های اساتید درون و برون استان برای ارتقای فعالیت‌های این مرکز بایستی بهره‌گیری شود».

وی تصریح کرد: «ما به ‌عنوان مجموعه وزارت علوم از جشنواره‌های اقوام کشور در راستای تقویت هویت ایرانی حمایت می‌کنیم».

قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: «اقوام ظرفیت‌های هویت ایرانی هستند».

گفتنی است در این آیین از برگزیدگان سومین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین تجلیل شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۳۷
۲۹۹ بازدید