اخبار

کارگاه مهارتی «نرم‌افزار اطلاعات جغرافیایی» در مرکز نوآوری دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۶

مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با همکاری دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه، کارگاه آموزشی و مهارتی GIS (نرم‌افزار اطلاعات جغرافیایی) را برای جمعی از دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این کارگاه آموزشی، روز شنبه، 6 خردادماه سال جاری، از ساعت 10 تا 15 در سالن اجتماعات مرکز نوآوری دانشگاه لرستان برگزار شد.

در همین رابطه، دکتر سروش آزادبخت، مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان به‌منظور توانمندسازی و آماده‌کردن دانشجویان برای بازار کار، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارت­ های کاربردی می‌کند».

دکتر آزادبخت توضیح داد: «در همین راستا مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، با جدیت در نظر دارد با برگزاری دوره­ها و کارگاه­های کاربردی و مهارت­افزا، زمینه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و دانش­آموختگان را فراهم آورد و تقویت کند».

وی ادامه داد: «از جمله این دوره­ها «کارگاه­ GIS» است که روز شنبه 6 خردادماه جاری با مدرسی جناب آقای دکتر مرتضی قبادی، عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد».

مدیر مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان افزود: «نرم­افزار GIS (جی آی اس)، به‌معنای سیستم اطلاعات جغرافیایی است؛ جی‌آی‌اس مجموعه‌ای پیچیده و کامل از امکانات و ابزارهای متنوع است که با استفاده از آن‌ها، می‌توان داده‌ها را تحلیل و پردازش کرد».

دکتر سروش آزادبخت، تشریح کرد: «در واقع در نرم‌افزار جی آی اس، اطلاعات مکانی و اطلاعات توصیفی با یکدیگر تلفیق می‌شوند؛ هر نقشه و عارضه‌ی مختصات‌داری که توسط این نرم‌افزار ساخته شود، با همان مختصات در طبیعت قابل تطبیق و مشاهده است».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۱۸:۱۵
۴۵۸ بازدید