اخبار

نشست گفت‌وگومحور سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور فرمانده سپاه لرستان در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۳

همزمان با سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، نشست گفت‌وگومحور با موضوع چرایی تداوم جنگ پس از آزادسازی خرمشهر، با حضور سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان، پرسش‌های خود را درباره چرایی تداوم جنگ پس از آزادسازی خرمشهر بیان کردند و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در این نشست، قبل از سخنان سردار کشکولی، در گفته‌هایی مقدماتی و کوتاه به این نکته اشاره کرد که نظام سلطه به سرکردگی آمریکا، همواره مخالف نظام سیاسی توحیدی و توحیدمحور است و به همین علت همیشه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا الان با نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنی ورزیده است.

رئیس دانشگاه لرستان برگزاری این‌گونه نشست‌های گفت‌وگومحور را بسترهایی مناسب در محیط دانشگاه برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، انتقادات و شائبه‌ها دانست.

هدف جنگ تحمیلی براندازی نظام جمهوری اسلامی بود

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این نشست در سخنانی گفت: «جنگ هشت ساله برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شد که با حضور و مقاومت مردم، ناکام ماند».

سردار کشکولی، تشریح کرد: «روش‌های بومی، ابتکاری و مردمی در دوران دفاع مقدس باعث شکست دشمن در رسیدن به اهدافش شد».

وی توضیح داد: «اگرچه ایران در دوران دفاع مقدس همچون کشورهای غربی به تجهیزات پیشرفته نظامی دسترسی نداشت با روش ابتکاری و بومی بهره‌گیری از نیروی انسانی و عملیات‌های شبانه‌ توانست به‌خوبی در برابر هجوم دشمن ایستادگی کند».

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان افزود: «طراحی عملیات بیت‌المقدس یک طراحی بسیار هوشمندانه، فنی، علمی و خردورزانه بود که در نهایت باعث آزادسازی خرمشهر شد».

سردار مرتضی کشکولی، اظهار داشت: «در عملیات بیت‌المقدس بیش از 19 هزار نفر از ارتش بعثی به اسارت ایران درآمدند؛ تعداد 16 هزار نفر از ارتش بعثی عراق کشته شد؛ 5400 کیلومتر مربع هم از سرزمین‌های تصرف شده ایران آزاد شد که این آمارها گویای اهمیت عملیات بیت‌المقدس است».

سردار کشکولی، بیان کرد: «اگر خرمشهر آزاد نمی‌شد آسیب‌های جدی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، وارد می‌شد».

وی تصریح کرد: «پیروزی در دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی ایران شد».

گفتنی است این نشست گفت‌وگومحور با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان و مدیریت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۲۱:۴۸
۹۴۷ بازدید