اخبار

گفت‌وگو با دکتر شاهین/ سالروز شهادت شش دانشجوی دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۳/۰۲

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان به مناسبت فرارسیدن دوم خردادماه، سالروز شهادت شش دانشجوی دانشگاه لرستان در عملیات حاج عمران، گفت: «دانشجویان استان لرستان و دانشگاه لرستان، به‌صورت داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و جمعی از آن‌ها، شهید شدند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی شاهین تشریح کرد: «برخودم وظیفه می‌دانم که در ایام این مناسبت، یادی کنم از شهدای دانشجوی شهید دانشگاه لرستان به نام‌های محمدرضا دانیالی، عبدالرسول شکوهی، علیرضا فرجی، امامعلی رشوند، اسماعیل ابراهیمی و سیدمهدی میربهرسی که در عملیات حاج عمران در سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل شدند».

دکتر شاهین افزود: «زمانی که مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه لرستان بودم برخودم تکلیف دانستم که پیشنهاد شود برخی سالن‌ها و مکان‌های دانشگاه لرستان به نام شش دانشجوی شهید این دانشگاه، نام‌گذاری شود که هیئت رئیسه وقت دانشگاه لرستان نیز با این پیشنهاد موافقت کرد».

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان اظهار داشت: «امیدوارم فرصت دیدار با خانواده‌های معظم این شهیدان هم فراهم شود که کمترین خدمت به این عزیزان است و البته دیدار با خانواده معظم شهدا از وظایف و تکالیف اخلاقی، دینی و ملی همه ماست».

دکتر مهدی شاهین، توضیح داد: «شهیدان سرافراز، به صورت جانانه از ایران اسلامی دفاع کردند و همه ما در هر جایگاهی هستیم مدیون شهدای والامقام هستیم».

دکتر مهدی شاهین به بیان بخشی از خاطرات خود در دوران حضور در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخت که از جمله آن‌ها، دیدن و زیارت پیکر پاک شهید امامعلی رشوند (دانشجوی شهید دانشگاه لرستان) از نزدیک است.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مدیون جانفشانی‌های شهداست».

دکتر مهدی شاهین تأکید کرد: «تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل نوجوان، جوان و دانشجو از وظایف و رسالت‌های مهم است».


۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۰۵:۱۲
۴۷۴ بازدید