اخبار

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان از دکتر نظری، دکتر عزیزی و دکتر زمانیان تجلیل کرد

۱۴۰۲/۰۳/۰۲

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در نشست گروه معارف دانشگاه لرستان، از دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، رئیس سابق دانشگاه لرستان و دکتر حسن زمانیان، رئیس اسبق دانشگاه لرستان به‌خاطر خدمات و اقداماتی که در جایگاه ریاست دانشگاه لرستان در راستای تقویت گروه معارف دانشگاه لرستان و جذب استادان بیشتر برای این گروه انجام داده‌اند با اهدای لوح‌های تقدیر و هدایای معنوی، قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز سه‌شنبه، دوم خردادماه، نشست گروه معارف دانشگاه لرستان در حوزه ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه با حضور رئیس این دانشکده (حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر درویشی‌پور) برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، با اهدای لوح‌های تقدیر و هدیه‌های معنوی، از دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، رئیس سابق دانشگاه لرستان و دکتر حسن زمانیان، رئیس اسبق این دانشگاه، قدردانی کرد.

دکتر حسن زمانیان که در حال حاضر رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است به علت اشتغالات کاری در این نشست حضور نداشت اما لوح تقدیر وی به‌نمایندگی به یکی از اعضای حاضر در نشست اهداء شد تا به دست دکتر زمانیان برساند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در سخنانی در این نشست گفت: «اهمیت گروه معارف بسیار بالاست؛ زیرا معارف، تدریس آموزه‌های ناب و فاخر دینی به دانشجویان است».

دکتر نظری، تشریح کرد: «گروه معارف در دانشگاه‌ها در واقع خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ به همین علت گروه معارف نیز بایستی خود را به‌ٌصورت مداوم، به‌روز کند».

وی افزود: «رسالت گروه معارف یک رسالت انبیایی است؛ استاد معارف در بیان مسائل انقلاب اسلامی و اندیشه‌های دینی نباید ذره‌ای تردید داشته باشد و بایستی کاملاً صریح و شفاف در دفاع از انقلاب اسلامی باشد».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «استاد معارف باید کاملاً مدافع صریح اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل مترقی ولایت‌فقیه باشد».

دکتر خسرو عزیزی، رئیس سابق دانشگاه لرستان نیز در این نشست در سخنانی کوتاهی گفت: «یکی از مبناهای اسلامی‌ترشدن دانشگاه‌ها، فعالیت بیشتر گروه‌های معارف است و البته بایستی گروه معارف به آسیب‌شناسی درباره اثرگذاری عملی دروس، هم توجه بیشتری کند تا نقص‌ها و ضعف‌ها در مسیر آینده، رفع شوند».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۲۱:۵۸
۱۵۷۹ بازدید