اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: صیانت از تنوع‌زیستی و منابع طبیعی از ویژگی‌های حیات طیبه است

۱۴۰۲/۰۳/۰۱

رئیس دانشگاه لرستان در همایش تنوع‌زیستی و حفاظت از منابع طبیعی گفت: «صیانت از تنوع زیستی، محیطزیست و منابع طبیعی، از ویژگی‌های حیات طیبه و شهر پاک قرآنی است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، روز دوشنبه، اول خردادماه در همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی که با محوریت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «نقش دانشگاه در آموزش برای حفاظت از منابع طبیعی و ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای صیانت از تنوع زیستی، یک نقش اثرگذار و مهم است».

دکتر نظری، تبیین کرد: «حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و تنوع زیستی در راستای مفاهیم قرآنی است».

وی افزود: «حیات پاک و طیبه با درخت پاک تشبیه شده است و این گویای اهمیت توجه به درخت‌کاری، صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی به‌عنوان سرمایه‌های سرزمینی است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «بین فطرت پاک و کرامت انسان با حفظ میحط‌زیست و صیانت از منابع طبیعی، یک ارتباط معنایی دینی وجود دارد».

دکتر نظری اظهار داشت: «فطرت پاک انسانی به‌دنبال صیانت از تنوع‌زیستی، محیط‌زیست و منابع طبیعی است».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان افزود: «بایستی همکاری‌ها و تبادلات دانشگاه لرستان با سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان لرستان در راستای صیانت از تنوع زیستی و منابع طبیعی گسترش یابد».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۸:۳۳
۳۲۶ بازدید