اخبار

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در همایش تنوع‌زیستی و حفاظت از منابع طبیعی: 30 درصد تنوع زیستی کشور در استان لرستان قرار دارد

۱۴۰۲/۰۳/۰۱

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در همایش تنوع‌زیستی و حفاظت از منابع طبیعی گفت: «30 درصد از تنوع زیستی کشور در استان لرستان قرار دارد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، روز دوشنبه، اول خردادماه در این همایش که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «باید بیش از پیش، به تلنگرهای علمی درباره خطرات نابودی برخی اکوسیستم‌های گوناگون جهان، توجه کرد».

دکتر حقی‌زاده اظهار داشت: «براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود».

وی افزود: «بایستی همگی به تنوع‌زیستی استان لرستان، بیشتر از گذشته اهمیت بدهیم و در حفظ آن کوشاتر باشیم».

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان ادامه داد: «در بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه‌های کاری دانشکده منابع طبیعی، برنامه‌ریزی کرده‌ایم همایش‌های گوناگون علمی در دانشگاه لرستان برگزار شوند».

دکتر علی حقی‌زاده بیان کرد: «از جمله اهداف برگزاری این‌گونه همایش‌های علمی، تبادل نظر و تقویت همکاری بین دانشگاه لرستان با سازمان‌ها و ادارات اجرایی استان لرستان است».

دکتر حقی‌زاده اظهار داشت: «بایستی بین دانشگاه با نخبگان اجرایی و مدیران استان، ارتباط پایدار، علمی و کاربردی وجود داشته باشد».

وی گفت: «همکاری بین بخش دانشگاه با بخش اجرا بایستی تقویت شود تا با رویکردهای کاربردی علمی، مشکلات کاهش یابند».

گفتنی است در این همایش، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، شیلات استان لرستان و منابع طبیعی استان لرستان حضور داشتند و به پرسش‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان حاضر در همایش، پاسخ دادند.

همچنین غرفه کتاب‌های منابع طبیعی و کشاورزی نیز در راهروی جنب سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان همزمان با برگزاری این همایش برپا شد تا فرهنگ صیانت از تنوع زیستی و منابع طبیعی، بیش از پیش، گسترش یابد و تقویت شود.

همچنین از فعالان و کنشگران دانشگاهی محیط زیست و غیردانشگاهی انتخاب شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان لرستان و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان، تجلیل شد.

این همایش را دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان به ریاست دکتر علی حقی‌زاده با همکاری معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه و خانه محیط زیست دانشگاه برگزار کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۹:۰۹
۴۸۳ بازدید