اخبار

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست دانشگاه لرستان: نخبگان رهبران اجتماعی جامعه هستند

۱۴۰۲/۰۳/۰۱

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست با نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان، به میزبانی دانشگاه لرستان گفت: «نخبگان، رهبران اجتماعی و مرجع فکری جامعه هستند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، روز دوشنبه، اول خردادماه در این نشست که در سالن شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «اگر نخبگان بخواهند تغییر ایجاد کنند این توانایی را دارند که جامعه را همراه خود کنند».

دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی توضیح داد: «دولت‌ها بدون همراهی نخبگان و خواص و به تنهایی نمی‌توانند تغییرات اساسی و ماندگار در جامعه ایجاد کنند».

وی اظهار داشت: «خدمت به مردم از رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری است و جایگاه مهمی در گفتمان انقلاب اسلامی ایران دارد».

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: «متأسفانه استان لرستان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به میانگین کشور عقب است و این نشان می‌دهد که استان نیازمند توجه بیشتر در شاخص‌های زیرساختی است».

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: «دولت‌ها اگر بخواهند یک اقتصاد پایدار و رو به رشد ایجاد کنند به‌صورت موقت با تزریق پول و سرمایه‌گذاری می‌توانند اقداماتی انجام بدهند اما حفظ و نگه‌داری این نوع اقتصاد، نیازمند توجه به رویکردهای نخبگانی دارد».

معاون رئیس‌جمهور تبیین کرد: «مردمی‌سازی بایستی در ابعاد مختلف اجرا شود؛ مردمی‌سازی نیازمند رهبری و سازماندهی مردم توسط نخبگان و خواص جامعه است».

وی افزود: «در بحث جهاد تبیین نیز نقش نخبگان برای تبیین و توضیح در سطوح مختلف جامعه نیازمند همراهی و همسویی نخبگان است».

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: «پیشانی نخبگان کشور، نخبگان ایثارگر هستند؛ زیرا نخبگان ایثارگر، هم‌خون با انقلاب اسلامی هستند و باورمندی و همراهی‌شان با گفتمان انقلاب اسلامی، بیشتر است».

دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: «ایثارگری، مقطع زمانی خاصی ندارد؛ دشمن به‌صورت دائم در نبرد با ایران است؛ زیرا ایران اسلامی یک کشور مستقل و عزت‌مند است و دشمن نمی‌خواهد ایران، مستقل و قوی باشد».

معاون رئیس‌جمهور توضیح داد: «دشمن در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی به‌صورت پیوسته در حال جنگ علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است».

وی تشریح کرد: «امروز دشمن فقط در یک محدوده یا مرز مشخص وجود ندارد بلکه در همه ابعاد زندگی وجود دارد».

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: «نهادینه‌شدن فرهنگ خودباوری در جامعه نیازمند مشارکت بیشتر نخبگان به‌ویژه نخبگان ایثارگر در گفتمان‌سازی انقلابی است».

دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: «فعالیت و کارهای فرهنگی باید مردم‌پایه و محله‌محور باشند و مدیریت این کارها باید برعهده نخبگان فرهنگی باشد».

معاون رئیس‌جمهور افزود: «گلزار شهدا باید میعادگاه معنوی و عبادی مردم باشد».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۲۳:۴۹
۵۵۵۹ بازدید