اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در نشست شهرداران استان لرستان: شهر پاک قرآنی، انسان را به کمال می‌رساند

۱۴۰۲/۰۲/۲۵

رئیس دانشگاه لرستان در نشست شهرداران استان لرستان، گفت: «شهر در قرآن کریم به معنی شهر پاک است که انسان را به کمال می‌رساند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، روز دوشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه در نشست آموزشی شهرداران استان لرستان که توسط گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه لرستان در اتاق جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد تشریح کرد: «از نگاه قرآن کریم، شهر پاک، تولیدکننده کمال و پاکی‌هاست و در مقابل آن، شهر ناپاک قرار دارد».

دکتر نظری، توضیح داد: «مقام شهردار، یک منصب و مسئولیت بسیار مهم برای خدمت به مردم است».

وی، اظهار داشت: «شهر پاک دارای دو بعد است: معنوی و مادی؛ تحقق شهر پاک به معنی تحقق هر دو بعد معنوی و مادی برای کمال انسان است».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، اظهار داشت: «اگر شهرها از نظر معنوی و مادی به معنی قرآنی، پاک باشند باعث ارتقای معنوی، شخصیتی و تربیتی انسان می‌شوند».

دکتر علی نظری، افزود: «افق دید یک شهردار موفق، آینده‌نگرانه است و فقط محدود به امورات اداری روزانه نیست؛ شهردار موفق، شهرداری است که نگاه عمیق و کلان به موضوعات و مسائل شهر دارد».

وی، بیان کرد: «این مهم است که شهردار هر منطقه‌ای، با خانواده‌های ساکن محله، ارتباط چهره به چهره داشته باشد و اهل بازدیدهای میدانی و دیدار با مردم باشد».

رئیس دانشگاه لرستان، ادامه داد: «یکی از ظرفیت‌های گسترش مشارکت مردم در مدیریت شهرها، شوراهای محله‌ هستند».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «شهردار موفق، شهرداری است که همه وجود خود را وقف خدمت به مردم کند و این نوع وقف، در راستای تعالیم قرآن کریم است».

گفتنی است در این نشست، علاوه بر شهرداران شهرهای استان لرستان، دکتر عنایت‌الله میرزایی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استان لرستان، دکتر شهرام رهنما، مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان و دکتر حمیدرضا عیسوند، مدیر گروه آموزش‌های آزاد و مجازی این دانشگاه، حضور داشتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۱۴:۳۴
۸۳۶ بازدید