اخبار

سفیر نیجریه در نشست با مدیران دانشگاه لرستان: آموزش مبنای توسعه است

۱۴۰۲/۰۲/۲۲

سفیر جمهوری فدرال نیجریه در نشست با مدیران دانشگاه لرستان گفت: «اهمیت دانشگاه تا آنجاست که آموزش مبنای توسعه است و اگر آموزش باکیفیت و خوب در هر کشوری وجود داشته باشد آن کشور به توسعه همه‌جانبه می‌رسد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، الحاجی یاکوبو سانتوراکی‌سلیمان، در نشست با مدیران دانشگاه لرستان که عصر روز پنجشنبه، 21 اردیبهشت‌ماه در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد توضیح داد: «دانشگاه لرستان، یک دانشگاه بسیار خوب است و اساتید مجرب و توانمندی دارد».

سانتوراکی‌سلیمان، تشریح کرد: «باید تلاش کنیم تبادلات علمی بین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های نیجریه گسترش یابد».

سلیمان اظهار داشت: «پروژه‌های خوبی در دانشگاه لرستان به‌ویژه در دانشکده کشاورزی این دانشگاه انجام شده که برای بنده جذاب است».

سفیر جمهوری فدرال نیجریه افزود: «تمرکز ما با توجه به وجود زمین‌های حاصل‌خیز در کشور نیجریه بر روی بخش کشاورزی است و در این زمینه بایستی از تکنولوژی ایران برای پیشرفت کشاورزی نیجریه استفاده کرد».

سانتوراکی‌سلیمان، بیان کرد: «اگر دانشگاه لرستان دوره‌های کوتاه‌مدت علمی کشاورزی داشته باشد ما می‌توانیم از این دوره‌ها برای ارتقای کشاورزی نیجریه استفاده کنیم».

سلیمان ادامه داد: «به‌نظرم بایستی اطلاع‌رسانی دانشگاه لرستان در زمینه جذب دانشجویان خارجی به‌ویژه دانشجویان کشورهای آفریقایی تقویت شود تا توانمندی‌های دانشگاه لرستان به کشورهای آفریقایی شناسانده شوند».

وی تشریح کرد: «از گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان به خاطر همکاری‌ها و ارائه خدمات خوب به دانشجویان اهل کشور نیجریه که در دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند قدردانی می‌کنم».

گفتنی است این نشست و دعوت از سفیر کشور نیجریه، با برنامه‌ریزی گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان صورت گرفت.

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، دکتر غلامحسین حسینی است که در نشست مذکور، گزارش فعالیت‌های انجام شده در رابطه با دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) را ارائه کرد.

دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان و رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه نیز هر کدام درباره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف دانشگاه لرستان با رویکرد گسترش همکاری‌ها با کشور نیجریه، توضیحات لازم را ارائه کردند.

گفتنی است سفیر جمهوری فدرال نیجریه، با بدرقه دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان و هیئت همراه، استان لرستان را ترک گرفت.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۲۲ - ۱۲:۴۶
۶۵۸ بازدید