اخبار

پیام رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۲/۲۰

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت برگزاری سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در دانشگاه لرستان، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، پیام آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور دانشگاهیان عزیز در سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور را ارج می‌نهم و به عموم خادمان قرآن در محیط دانشگاه‌ها خداقوت می گویم.

رسالت قرآن، هدایت انسان‌ها در مسیر سعادت است و این که کمک کند بشر راه درست و استوار و مستقیم را در مسیر بندگی خدا پیدا کند.

قرآن خود را با چهار ویژگی توصیف می‌کند؛ ۱- موعظه بودن ۲- شفا بودن ۳-هدایت‌گری ۴- رحمت؛

اگر انسان خود را در معرض باران موعظه قرآن قرار دهد قرآن به او پاکی درونی و شفا را هدیه می‌دهد.

در گام بعد کسی که آلودگی‌ها از او زدوده شد مشمول هدایت الهی می‌شود و در نهایت کسی که به این سه مرحله ارتقا یافت به دریای واسعه رحمت الهی می‌رسد و پاداش بزرگ الهی نصیب او می شود.

هنگامی که در جامعه اسلامی به قرآن کریم بها دادیم و به عنوان یک فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه عمل کردیم به طور طبیعی این جامعه در همه بُعدهایش رنگ دینی و قرآنی به خود می‌گیرد.

فردی از امام موسی کاظم (ع) سؤال کرد که چرا قرآن همیشه از تازگی و طراوت برخوردار است؟

امام (ع) در پاسخ فرمودند: «خداوند قرآن را برای زمان و مردم خاصی منحصر نکرده و قرآن در نزد هر طایفه و گروهی تازگی و طراوت دارد».

بنابراین باید سعی شود حفظ قرآن و آشنایی با آن، تبدیل به فرهنگ در جامعه شود و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، آحاد جامعه به این سمت و سو حرکت کنند.

از خدای متعال توفقیات همه برادران و خواهران را در عرصه‌های گوناگون قرآنی و عمل به این کتاب هدایت‌گر خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۲۲:۵۳
۲۶۱ بازدید