اخبار

معاون وزیر علوم در آیین پایانی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان: مبنای دانشگاه حکمت‌بنیان، آموزه‌های قرآن کریم است

۱۴۰۲/۰۲/۱۹

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان گفت: «مبنای دانشگاه حکمت‌بنیان، آموزه‌های قرآن کریم است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر عبدالحسین کلانتری، روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه در این آیین که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد در سخنانی، آسیب‌های بزرگ عقل‌خودبنیاد غربی همچون وقوع جنگ‌های جهانی، جرم، جنایت، فروپاشی خانواده‌ها و ... را تبیین کرد.

دکتر کلانتری، وجود آسیب‌ها و مشکلات متعدد تمدن غربی را ناشی از دور شدن از توحید، وحی، دین و معنویت دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، حرکت در مسیر قرآن و عمل به تعالیم قرآن کریم را راه‌کار پایدار برای رسیدن به سعادت دانست.

دکتر کلانتری تصریح کرد بشر امروزی بیش از هر زمان دیگری به دین و معنویت، نیازمند است.

وی این نکته را تلنگر زد که علم سکولار فایده‌ای برای بشر ندارد؛ بلکه علم حقیقی جای پای محکمی در وحی و دین دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بخش دیگری از گفته‌هایش خواستار شد بیش از پیش، کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها تقویت شوند.

وی خواهان شد دارالقرآن‌ها در سطح دانشگاه‌ها شکل بگیرند.

دکتر کلانتری تصریح کرد نیازمند یک نگاه علمی و بین‌رشته‌ای به فعالیت‌های قرآنی هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر این نکته تصریح کرد که بایستی از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای گسترش و تقویت فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

گفتنی است در این آیین که دکتر زیویار، استاندار لرستان و مدیران استان نیز در آن حضور داشتند از برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت‌ دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

همچنین در بخشی از این آیین، استاد حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز بین‌المللی به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت که با استقبال گسترده حاضران روبه‌رو شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، میزبان سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بود.

این جشنواره سراسری از 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه لرستان برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۲۲:۴۹
۳۴۱ بازدید