اخبار

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دانشگاه لرستان: برگزاری جشنواره دانشجویی قرآن و عترت مصداق مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه‌هاست

۱۴۰۲/۰۲/۱۹

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مقدماتی آیین پایانی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به‌میزبانی دانشگاه لرستان گفت: «جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها، بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویداد آموزش عالی کشور و مصداق مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر عبدالحسین کلانتری، روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه، در این نشست که در دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد: «در هر استانی که جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهها برگزار شده منشاء خیر و برکت بوده است».

وی افزود: «برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها از ویژگی‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است و دانشجو باید از هر دریچه‌ای با قرآن کریم اُنس داشته باشد و این اُنس، تقویت شود».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: «برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعث تقویت هم‌افزایی دانشگاهی می‌شود و می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه را ارتقاء دهد».

دکتر کلانتری، بیان کرد: «ارتباط بین دانشگاه و جامعه باید گسترش یابد و دانشگاه بتواند نقش هدایت‌گر ایفاء نماید».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: «ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های قرآن و عترت در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد که بایستی شکوفاتر شوند و در جامعه باعث تغییرات مثبت فرهنگی و اجتماعی شوند».

دکتر عبدالحسین کلانتری، تصریح کرد: «نهاد دانشگاه باید از جنبه‌های مختلف مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود را تقویت کند و یکی از مصادیق این مسئولیت‌پذیری اجتماعی، حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی است».

وی، ادامه داد: «دانشگاه باید توانمندی‌های خودش را در اختیار جامعه قرار دهد و بتواند ظرفیت‌های جامعه را تقویت و توانمند کند».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: «مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها متناسب با سند دانشگاه اسلامی است و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که بتواند به مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود در سطوح محلی، استانی و ملی عمل کند».

گفتنی است دکتر کلانتری برای شرکت در آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور وارد دانشگاه لرستان شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، از 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۲:۵۱
۶۱۷ بازدید