اخبار

پیام وزیر علوم به مناسبت برگزاری سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۲/۱۹

پیام دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان، توسط دکتر جعفرپور، قائم‌مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این پیام، عصر روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه در آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد توسط دکتر جعفرپور، خطاب به شرکت‌کنندگان، قرائت شد.

متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِینَ (آیه ۱۳۸ سوره آل عمران)

این(قرآن)، بیانى است براى عموم مردم و هدایت و اندرزى است براى پرهیزگاران.

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از برگ‌های زرین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور است.

اکنون که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، این جشنواره به مثابه شجره طیبه‌ای شده که ثمرات آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و کشور مبتنی بر اراده و عزم دانشگاهیان قرآنی در حفظ ارزش‌های دینی و قرآنی بنا نهاده شده است.

مجموعه‌ای از فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت که بر پایه ایمان، اخلاق و باورهای دینی بنا نهاده شده و از پس فراز و نشیب سال‌های پر بار حیات طیبه خود، اکنون به یک رویداد بزرگ و مستحکمی برای حفظ و استمرار معنویت و ارزش‌های الهی در دانشگاه‌های کشور شده است.

نقش‌آفرینی مؤثر دانشجویان قرآنی در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور، جلوه‌های پر طراوتی از طنین روح افزای تلاوت و انس با قرآن و عترت را به ذهن متبادر می‌سازد.

تقویت این باور و نشاط معنوی می‌تواند موجبات تحقق اهداف سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه راهبردهای تاکیده شده مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) با محوریت معنویت و اخلاق را فراهم نماید.

در عرصه اخلاق و معنویت همچون دیگر عرصه‌ها، هریک از اجزاء این جشنواره پویا و اصیل، به عنوان سرمایه‌ای نمادین در محیط‌های دانشگاهی به شمار می‌رود که تاکنون سهم مهمی را در ارتقاء دانش، بینش و رفتارهای دینی و قرآنی دانشجویان کشور داشته است.

بی تردید، تقویت و ارتقای فعالیت‌های دینی و قرآنی در محیط‌های علمی و دانشگاهی علاوه بر شکوفایی و بالندگی استعدادهای فردی دانشگاهیان، منجر به تربیت انسان‌هایی در تراز دانشگاه مطلوب انقلاب اسلامی می‌شود.

ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها شامل کانون‌های قرآن و عترت، هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فعال دانشجویی در حوزه های مختلف دینی و قرآنی، با روحیه و عزمی که دارند، قطعا افق های روشنی از پیشبرد دانشگاه برای تقویت و اعتلای معنوی دانشگاه‌ها و نیز اعتلای توان علمی، بصیرتی و معرفتی کشور در رسیدن به قله‌های کمال را نمایان خواهد ساخت.

از این رو بر خود لازم میـدانم ضمن گرامیداشت این رخداد با عظمت قرآنی و پاسداشت خدمات ارزنده همکاران عزیز در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی وزارت علوم، نسبت به حضور گرم و معنوی متسابقان حاضر در این جشنواره به ویژه برگزیدگان جشنواره، داوران و استادان قرآنی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ادای احترام نموده و عزت و سربلندی روزافزون همه عزیزمان را از درگاه خداوند متعال مسألت نمایم.


۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۲۳:۵۲
۴۵۵ بازدید