اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: نگاه قرآن به طبیعت، یک نگاه جامع، معرفت‌افزا و عمیق است

۱۴۰۲/۰۲/۱۸

رئیس دانشگاه لرستان در نشست تخصصی توسعه سواد زیبایی‌شناسی در استان لرستان با تأکید بر حفظ محیط‌طبیعی گفت: «نگاه قرآن‌کریم به طبیعت، یک نگاه همه‌جانبه، جامع، معرفت‌افزا و عمیق است؛ براساس نگاه قرآن‌کریم، طبیعت باید باعث تفکر و اندیشیدن هرچه بیشتر انسان و نزدیکی بیشتر او به خالق هستی شود».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در این نشست که روز دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه، ذیل برنامه‌های سومین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «خوشخبتانه اساتید و دانشجویان از نشست‌های تخصصی سومین جشنواره سراسری اقوام ایران که در دانشگاه لرستان در حال برگزاری است استقبال کرده‌اند».

دکتر نظری توضیح داد: «مجموعه نشست‌های تخصصی و سایر فعالیت‌های مربوط به لرستان‌شناسی، کارهای زیربنایی برای دانشگاه لرستان محسوب می‌شوند».

وی اظهار داشت: «بهتر آن است در این‌گونه نشست‌های تخصصی، گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان نیز مشارکت بیشتری داشته باشند».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، تبیین کرد: «از نگاه قرآن کریم، جهان پیرامون ما یک جهان کوچک و عالم درون انسان، جهان بزرگ است که جایگاه انسان را در اندیشه و مکتب اسلامی، نشان می‌دهد».

دکتر علی نظری گفت:‌ «از نگاه قرآن کریم، طبیعیت باید لحظه لحظه‌اش، یاد داشتن قدرت خداوند متعال باشد و کارکرد اصلی‌اش، افزایش معرفت‌افزایی دینی و معنوی انسان است».

گفتنی است ارائه‌دهنده در این نشست، دکتر افسانه عبدلی بود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۲۱:۴۷
۶۹۶ بازدید