اخبار

رئیس سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور: قوم یا ملتی اگر بخواهد ماندگار شود راهی جز حرکت در مسیر قرآن‌ و عترت ندارد

۱۴۰۲/۰۲/۱۷

رئیس سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در آیین آغاز این جشنواره گفت: «هر فرد، قوم یا ملتی اگر بخواهد ماندگار و مانا شود راهی جز حرکت در مسیر قرآن‌کریم و اهل بیت (علیهم‌السلام) ندارد و اهل بیت و عترت، درهای ورود به دانش قرآن‌کریم و شهر پاک دینی هستند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، روز یکشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان در سخنانی، تشریح کرد: «جشنواره قرآن و عترت، یک جشنواره ماندگار است».

دکتر نظری، توضیح داد: «دانشجویانی که در جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها شرکت نموده‌اند بهترین راه را در زندگی خویش انتخاب کرده‌اند».

وی، اظهار داشت: «گشایش در همه امور و کارها، مرهون پیروی از آموزه‌های قرآن کریم در همه ابعاد زندگی بشر است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود: «بشر با حرکت در مسیر قرآن کریم و عترت به سعادت می‌رسد».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «اگر انسان می‌خواهد از گردنه‌های سخت زندگی با موفقیت عبور کند از نگاه قرآن کریم، راهش آزاد کردن اسیر، سیر کردن گرسنگان، یاری‌رسانی به یتیم، کمک به همنوع و نیکوکاری است».

رئیس سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: «قرآن کریم برای رفع همه مشکلات بشریت راهکار دارد؛ برای مثال، مفاهیم عمیقی همچون انفاق و زکات از جمله مفاهیمی است که برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی بشر، بایستی کامل اجرا شوند».

دکتر علی نظری، توضیح داد: «مانایی و رسوایی، رو در روی همدیگر قرار دارند؛ راه جهاد، ایثار و شهادت، راه ماندگارشدن و مانایی، براساس مکتب قرآن‌کریم است».

وی، ادامه داد: «همه ما باید کوشش کنیم رفتار و کردارمان، بیش از گذشته، قرآنی باشد».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «بایستی تلاش کرد برپایه قرآن و عترت، نظام مسائل جامعه را رفع کرد یا کاهش داد».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان گفت: «جامعه پاک جامعه‌ای است که کاملاً رفتار و مسیر حرکت آن، براساس آموزه‌های قرآن کریم باشد».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «بدون قرآن و عترت، نمی‌توان به سعادت و کمال رسید».

دکتر نظری تصریح کرد: «تربیت انسان‌های بزرگی همچون شهید سلیمانی که به درجه رفیع شهادت نائل شدند محصول مکتب قرآنی است».

گفتنی است میزبان اصلی سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان است.

این جشنواره سراسری با حضور خامنوی خیابانی، رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم و 450 شرکت کننده از سراسر کشور، صبح روز یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه لرستان آغاز شد.

آیین پایانی این جشنواره، روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه، با حضور دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و مقامات استانی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۱۸:۲۰
۳۹۸ بازدید