اخبار

آیین گرامیداشت هفته سراهای دانشجویی در دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۷

آیین دانشجویی گرامیداشت هفته سراهای دانشجویی با حضور رئیس دانشگاه لرستان و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه، ویژه دانشجویان دختر دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، شامگاه یکشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه با رویکرد مسجدمحوری در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این آیین، دکتر مهدی شاهین، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان در سخنانی، اهمیت دانشگاه را در این گزاره توصیف کرد که زنده‌بودن دانشگاه، به وجود دانشجو است.

دکتر شاهین گفت: «دانشجویان آینده‌سازان کشور بزرگ ایران هستند».

در بخشی از این برنامه، دکتر شاهین، به پرسش‌های دانشجویان دختر ساکن سراهای دانشجویی، پاسخ داد.

وی فرارسیدن هفته سراهای دانشجویی را به دانشجویان دانشگاه لرستان تبریک گفت.

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان تشریح کرد: «از ایده‌ها و راهکارهای دانشجویان برای کاهش و رفع مشکلات سراهای دانشجویی استقبال می‌کنیم».

دکتر مهدی شاهین تصریح کرد: «این حق دانشجوست که مشکلات صنفی خود را به صورت مستقیم با مسئولان دانشگاه در میان بگذارد و پیگیری کند».

وی افزود: «بدون تردید، بخشی از مشکلات سراهای دانشجویی با افزایش مشارکت و همیاری دانشجویان، سریع‌تر رفع خواهند شد».

در بخش دیگری از این برنامه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان، موضوعات مرتبط با قرآن و عترت را متناسب با فضای جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، برای دانشجویان دختر، تبیین کرد.

گفتنی است در این آیین، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، وقت سخنرانی خود را به‌صورت کامل در اختیار دانشجویان دختر قرار دادند تا آن‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه‌‌نظرات صنفی خود را بیان کنند.

همچنین، پیمان شمسی، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان در سخنان کوتاهی از این موضوع سخن گفت که تلاش شورای صنفی دانشجویان، آن بوده است که فرهنگ مطالبه‌گری منطقی و سازنده در سطح دانشجویان تقویت شود.

وی در سخنرانی‌اش، بخشی از مشکلات فعلی دانشجویان دانشگاه لرستان در حوزه‌های مختلف صنفی را بیان کرد.

آیین مذکور با همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان و شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین، سرود و مسابقه نیز اجرا شد.

از 24 تا 30 اردیبهشت‌ماه هر سال به‌عنوان هفته خوابگاه‌های دانشجویی نام‌گذاری شده است.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۲۳:۰۷
۴۸۲ بازدید