اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: مکتب شهید مطهری، اندیشیدن، ایثار، شهادت و جهاد تبیین است

۱۴۰۲/۰۲/۱۴

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست رسالت اساتید در جهاد تبیین با تأکید بر اندیشه‌های استاد شهید مطهری گفت: «مکتب شهید مطهری، اندیشیدن، ایثار، شهادت و جهاد تبیین است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر نظری، روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان سخنران در نشست رسالت اساتید در جهاد تبیین با تأکید بر اندیشه‌های استاد شهید مطهری که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله برگزار شد تشریح کرد: «محصول مکتب شهید مطهری، تربیت شهدای والامقام و بزرگی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی است».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان اظهار داشت: «مفهوم جهاد تبیین برآمده از آموزه‌های قرآن کریم است و اثرگذارترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن است».

دکتر علی نظری، بیان کرد: «شهدای بزرگی همچون شهید مطهری و شهید چمران، الگوهایی کامل از استاد تراز انقلاب اسلامی هستند».

وی ادامه داد: «اگر از منظر جهاد تبیین بخواهیم به زندگی علمی استاد شهید مطهری نگاه کنیم می‌بینیم تولید آثار بسیار ارزشمند متعدد از سوی علامه استاد شهید مطهری گویای اهمیت ترویج و تبیین تعالیم ناب اسلامی از نگاه ایشان است که همان جهاد تبیین است».

دکتر نظری، تشریح کرد: «نقش و جایگاه اساتید دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان یک نقش بسیار اثرگذار است».

وی توضیح داد: «استاد دانشگاه علاوه بر تدریس مباحث تخصصی به دانشجویان بایستی مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود نسبت به دانشجو را تقویت کند و در مسیر تربیت دانشجوی متعهد و متخصص، اثرگذار‌تر باشد».

گفتنی است در این نشست که با همکاری دانشگاه پیام‌نور الشتر، سازمان بسیج اساتید و دانشگاه آزاد اسلامی سلسله برگزار شد حاضران در نشست، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره جهاد تبیین با تأکید بر اندیشه‌های استاد شهید مطهری بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۰۷:۴۹
۴۸۴ بازدید