اخبار

نشست هماهنگی دانشگاه لرستان و صدا و سیمای لرستان با موضوع جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۴

نشست هماهنگی و همکاری رسانه‌ای دانشگاه لرستان و صدا و سیمای استان لرستان با موضوع سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز پنجشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر علیرضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دبیر سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت‌ دانشگاه‌های کشور، دکتر میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، معاونان صدا و سیمای مرکز استان لرستان، نشست هماهنگی، همکاری و برنامه‌ریزی رسانه‌ای سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی حوزه ریاست صدا و سیمای مرکز لرستان برگزار شد.

دانشگاه لرستان و صدا و سیمای استان لرستان تعامل بسیار خوبی دارند

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، گفت: «بین دانشگاه لرستان و صدا و سیمای مرکز استان لرستان هیچ‌‌گونه جدایی وجود ندارد و تعامل بسیار خوبی، حاکم است».

دکتر نظری توضیح داد: «باعث افتخار است که تعامل مطلوبی بین دانشگاه لرستان و صدا و سیمای مرکز استان لرستان وجود دارد».

وی تشریح کرد: «هر فعالیتی که انجام می‌شود اگر رسانه‌ای نشود و اگر در صدا و سیما انعکاس نیابد مثل آن است که آن فعالیت و کار، انجام نشده است».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «امروزه باتوجه به شرایط عصر حاضر، رسانه‌، ابزار نیست؛ بلکه خودش، موضوع و متن کار‌ها و عین جهاد تبیین است».

دکتر علی نظری ادامه داد: «در روزهای آینده سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم محسوب می‌شود».

دکتر نظری بیان کرد: «جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور باید عمومی بشوند؛ در این راستا برنامه‌های قرآنی دانشگاه لرستان در ماه مبارک رمضان در بخشی از مساجد شهر اجرا شدند که البته این برنامه‌ها در آینده هم تداوم دارند».

وی گفت: «تلاش ما این است که سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به‌صورت اثرگذار از نظر پیام‌رسانی به جامعه، برگزار شود».

صدا و سیما نیاز به یاری فکری متخصصان دانشگاه دارد

دکتر علیرضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان در این نشست گفت: «براساس فرمایشات حضرت امام (ره)، صدا و سیما، دانشگاه است؛ باتوجه به گستردگی عملیات اجرایی صدا و سیما، نیاز است متخصصان دانشگاه‌ها در کرسی‌های تخصصی صدا و سیما حضور داشته باشند و دانشگاه از نظر فکری به صدا و سیما کمک کند».

دکتر شیروی تشریح کرد: «خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین دانشگاه لرستان و صدا و سیمای مرکز استان لرستان وجود دارد و این دو، جدا از همدیگر نیستند».

وی توضیح داد: «من فکر می‌کنم در تعامل بین دانشگاه لرستان و صدا و سیمای استانی، یکی از استان‌های نمونه کشور باشیم».

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان لرستان بیان کرد: «ارتباط مطلوب، پیوسته و مناسبی بین دانشگاه لرستان و صدا و سیمای مرکز استان لرستان وجود دارد».

شیروی اظهار داشت: «همه تلاش این است که امکانات و پتانسیل‌های دو طرف در جهت تعامل و هم‌افزایی به‌کار برده شود».

وی گفت: «بایستی بحث‌های گفت‌وگومحور تعاملی را با مشارکت دانشگاهیان استان گسترش بدهیم».

صدا و سیما و دانشگاه؛ هر دو اثرگذار در تربیت انسان

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست گفت: «صدا و سیما و دانشگاه هر دو دانشگاه تربیتی انسان‌ساز هستند و این مایه مباهات است که همکاری و تعامل خوبی بین این دو نهاد دانشگاهی انسان‌ساز وجود دارد».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود توضیح داد: «اینکه دانشگاه لرستان به عنوان میزبان جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور انتخاب شده است باعث افتخار برای دانشگاه لرستان به‌ویژه تیم مدیریتی این دانشگاه است».

وی تشریح کرد: «جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور فقط متعلق به دانشگاه لرستان نیست بلکه یک رویداد سراسری مهم فرهنگی و دینی متعلق به کل استان لرستان است».

دانشجویان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها از سراسر کشور به دانشگاه لرستان می‌آیند

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دبیر سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این نشست گفت: «در جشنواره مذکور که در روزهای آینده به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود تعداد 400 نفر دانشجو از بیش از 100 دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور در 9 رشته و 40 گرایش اصلی به رقابت خواهند پرداخت».

دکتر حیاتی اظهار داشت: «مرحله قبلی یعنی مرحله دانشگاهی جشنواره در ماه‌های بهمن اسفندماه سال گذشته در دانشگاه‌ها برگزار شد و الان مرحله سراسری این جشنواره به‌میزبانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد».

وی افزود: «این اولین بار در سطح کشور است که دانشگاه لرستان به‌عنوان میزبان جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، انتخاب شده است».

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۵:۴۱
۸۵۴ بازدید