اخبار

سرپرست معاونت پشتیبانی دانشگاه لرستان در سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن: علم ریاضی جایگاه ویژه و مستحکمی در جامعه دارد

۱۴۰۲/۰۲/۱۳

دکتر سعید محمدزاده، سرپرست معاونت پشتیبانی دانشگاه لرستان در آیین آغاز بیست و پنجمین سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن گفت: «علم ریاضی در عرصه‌های مختلف جامعه از اقتصاد، شیمی و فیزیک گرفته تا راه و ترابری و فناوری کاربرد دارد و این، جایگاه ویژه و مستحکم ریاضی را نشان می‌دهد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر محمدزاده در این آیین که صبح روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «کاربرد ریاضی در عرصه‌های گوناگون جامعه نشان از اهمیت و جایگاه اثرگذار و مستحکم علم ریاضی در جامعه دارد».

وی بیان کرد: «برگزاری کنفرانس و سمینار علمی با موضوع ریاضی، از جمله مهم ترین های علمی در سطح کشور است».

سرپرست معاونت پشتیبانی دانشگاه لرستان اظهار داشت: «برگزاری اینگونه سمینارها بایستی ارتباطات و تعاملات بین محققان داخلی و خارجی معتبر را گسترش بدهد تا در نهایت مرزهای جدید دانش ریاضی کشف شود».

دکتر سعید محمدزاده بیان کرد: «جهان هستی و کائنات را اگر با تأمل نگاه کنیم برپایه نوعی نظم و محاسبات دقیق ریاضی شکل گرفته است و این گویای اهمیت ریاضی در نظام هستی است».

دکتر محمدزاده تصریح کرد: «برگزاری اینگونه سمینارهای علمی، یک بستر و فضای مناسب برای ایجاد فرصت‌های جدید پژوهشی در حوزه دانش ریاضی است».

وی اظهار داشت: «تلاش شده است در این سمینار دانش‌آموزان نیز مشارکت داشته باشند زیرا قشر نوجوان و جوان (دانش‌آموز و دانشجو) بایستی هرچه بیشتر با ریاضی و کاربردهای آن آشنا و علاقه‌مند شوند».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۴:۴۵
۴۵۹ بازدید