اخبار

آیین دانش‌آموزی روز معلم در دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۲

آیین دانش‌آموزی گرامیداشت روز معلم با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، محمدرضا خلیلی، معاون آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و هیئت همراه در دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این آیین، روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه، همزمان با روز معلم و استاد و سالروز شهادت آیت‌الله استاد مرتضی مطهری، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، محمدرضا خلیلی، معاون آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، دکتر زیبا زمانی‌فرد، مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان، حجت کوه‌نشین، کارشناس متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد، معلمان و دانش‌آموزان این دبیرستان برگزار شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این آیین، در سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و استاد، گفت: «همه نظام هستی، همه‌اش آموختن و معلمی است».

دکتر نظری، تصریح کرد: «این معلمان هستند که به ما آموخته‌اند چگونه زیست کنیم و چگونه شهر پاک یعنی همان بلد طیب به تعبیر قرآن کریم برای خود ایجاد کنیم».

وی تشریح کرد: «معلمان به ما می‌آموزند که چگونه به زندگی و حیات طیبه برسیم؛ حیاتی که برپایه آموزه‌های قرآن کریم است».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان افزود: «در حیات طیبه، انسانیت روز به روز ارتقاء پیدا می‌کند و در آن، انسان خود را بهتر و بهتر می‌شناسد و انسان می‌آموزد که چگونه از دیگران دستگیری کند».

دکتر علی نظری اظهار داشت: «شهید مطهری به ما آموخته‌ است که چگونه از زندگی خود و دیگران، گره‌گشایی کنیم و چگونه زیست کنیم که در واقع هر حرکت و هر رفتار ما منتهی به آبادانی و ساماندهی بشود».

وی یاد و خاطره شهید استاد مطهری را گرامی داشت.

همچنین، محمدرضا خلیلی، معاون آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد در سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و استاد و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری، جایگاه و اهمیت اثرگذار معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور را تبیین کرد.

گفتنی است در این آیین از برترین‌های دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان در رشته‌های مختلف، تجلیل شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۲۱:۲۳
۸۷۵ بازدید