اخبار

آیین بزرگداشت روز معلم و استاد با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۲

آیین بزرگداشت روز معلم و استاد با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و خانواده‌های آن‌ها در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه، همزمان با روز معلم و استاد و سالروز شهادت آیت‌الله استاد مطهری، آیین بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه، رؤسای دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این آیین که با رویکرد خانواده‌محوری برگزار شد خانواده‌های اعضای هیئت علمی نیز حضور داشتند.

این آیین را معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار کرد.

رکن اساسی تعلیم و تربیت، خانواده است

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی ضمن تبریک روز معلم و استاد و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری، گفت: «رکن اساسی تعلیم و تربیت، خانواده‌ها هستند».

دکتر نظری تشریح کرد: «برای همه کوتاهی‌ها و نقص‌های نظام آموزش عالی دانشگاه لرستان از حاضران، پوزش می‌خواهم».

وی اظهار داشت: «از معاونت‌های محترم دانشگاه درخواست کرده‌ام حضور خانواده‌ها در برنامه‌ها را جدی بگیرند؛ زیرا آموزش بدون خانواده بی‌معنی است».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «در هیئت رئیسه تصویب شده است دعوت برای برنامه‌ها علاوه بر ارسال پیامک از طریق مدیران گروه‌های دانشکده‌ها نیز صورت بگیرد و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گیرد رئیس دانشکده مربوطه بایستی پاسخگو باشد؛ برای همه مسائل دانشگاه بایستی مدیران گروه‌های آموزشی، جدی‌تر از قبل مشارکت داشته باشند».

دکتر نظری، بیان کرد: «کلاس‌های درس دانشگاه‌ها باید از لحاظ فضای کلاس و فضای فیزیکی و تجهیزات، باید جدی‌تر از گذشته مورد توجه رؤسای دانشکده‌ها و معاونت‌های دانشگاه قرار گیرد».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: «استاد علاوه بر مسئولیت آموزشی بایستی مسئولیت‌پذیری اجتماعی خودش نسبت به دانشجو را هم جدی بگیرد و اجرا کند».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «دغدغه‌های دانشجو باید دغدغه‌های استاد هم باشد و استاد به این دغدغه‌ها توجه کند که نشان از مسئولیت‌پذیری اجتماعی استاد دارد».

دکتر نظری افزود:‌«دانشجو یک امانت است که استاد باید به دغدغه‌های دانشجو گوش فرا بدهد».

وی تصریح کرد: «دانشجو در دانشگاه علاوه بر تحصیل بایستی انواع مهارت‌های کاربردی و اجتماعی را بیاموزد».

جایگاه انسان‌ساز معلم و استاد

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این آیین در سخنانی گفت: «جایگاه معلم و استاد یک جایگاه اثرگذار انسان‌ساز و مؤثر در تمدن‌سازی نوین اسلامی است».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود توضیح داد: «همه مکتب‌های دنیا بر انسان‌سازی تأکید دارند و نقش معلم و استاد در این زمینه یک نقش بارز و برجسته است».

آموزش کلید توسعه فردی و اجتماعی است

دکتر امین طاهری‌گراوند، مدیر امور آموزشی دانشگاه لرستان در این آیین گفت: «آموزش کلید صلح، آرامش، رشد اقتصادی، بهداشت، سلامت، توسعه فردی و اجتماعی است».

دکتر طاهری‌گراوند توضیح داد: «در واقع آموزش کلید بالفعل کردن پتانسیل‌ها و شکوفاکردن میلیاردها انسان در کره خاکی است».

وی تشریح کرد: «کلید آموزش، معلمان و استادان هستند؛ این روز را به معلمان و استادان و خانواده‌های آن‌ها تبریک می‌گویم».

گفتنی است در این آیین از اعضای هیئت علمی برتر دانشگاه لرستان تجلیل شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۲۳:۰۰
۱۷۶۴ بازدید